Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

leverandør sælger mit design

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

AllRoundMan:

Fashion-Seller:

STOP NU ALTSÅ! Det bliver jo noget totalt sludder, som du sidder og skriver konstant! Please stop!

Det der kan ikke lade sig gøre, og Alibaba er ingen domstol, så de kan intet gøre alligevel!

Og man kan hverken få trademark, patent eller andet på et design! Ophvasretten/copyright får man automatisk! 

NEJ. DU skal stoppe.

Dette er et citat fra patent og varemærkestyrelsen.

Hvad er et design?

Et design er formgivningen og udseendet af et produkt, og det er altså disse træk, der kan designbeskyttes. Produkter, der kan beskyttes efter designloven, kan for eksempel være maskiner, emballager, møbler, tøj, legetøj, værktøj, fødevarer, skærmbilleder på en computer, ikoner, skrifttyper og lignende. 

Patent AKA DESIGNBESKYTTELSE..

noob

At du vil blive ved med at udvise totalt mangel på forståelse af lovgivningen indenfor dette, det fatter jeg ik...

Men endnu en gang omtaler du noget, som ik har en skid med sagen at gøre. Det design, som omtales i dit citat, vedrører fysiske genstande, f.eks en iPad eller andet, som er designbeskyttet. Men du kan altså IKKE designbeskytte en grafisk illustration, og det kan Patent- & Varemærkestyrelsen også bekræfte, hvis du kontakter dem...

Så please stop dine ligegyldige og nedladende indlæg. For du er igen igen igen forkert på den!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror netop at Alibaba er til for at vurdere den slags. De er ikke en platform som DBA, hvor man hurtigt laver en annonce og så er man klar. Jeg tror ikke at Alibaba er intresseret i at deres "leverandører" ikke overholder ophavsretten. Så vidt jeg ved er det f.eks. rigtig svært at finde kopi-varer og lign på siden. Vil mene at de er til for at skabe en mere sikker platform for disse forhandlinger. Kan også se at de har AliProtect som også hjælper med dette.

Så jeg håber på det bedste.  

Har du før handlet på Alibaba? Dette er min første bestilling, så jeg er selvfølgelig ikke ekspert. 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Eberhard:

Jeg tror netop at Alibaba er til for at vurdere den slags. De er ikke en platform som DBA, hvor man hurtigt laver en annonce og så er man klar. Jeg tror ikke at Alibaba er intresseret i at deres "leverandører" ikke overholder ophavsretten. Så vidt jeg ved er det f.eks. rigtig svært at finde kopi-varer og lign på siden. Vil mene at de er til for at skabe en mere sikker platform for disse forhandlinger. Kan også se at de har AliProtect som også hjælper med dette.

Så jeg håber på det bedste.  

Har du før handlet på Alibaba? Dette er min første bestilling, så jeg er selvfølgelig ikke ekspert. 

Alibaba kan ik vurderer ophavsretkrænkelser mm, da det vil kræve enormt mange ressourcer, og alle kan påstå, at de har lavet f.eks et design eller skrevet en tekst. Og Alibaba er en platform, som formidler kontakt mellem sælgeren af en vare og mulige købere. 

Kopivarer og ophavsretkrænkelser er to meget forskellige ting, da det er let at afgøre en trademark/varemærke sag i forhold til en ophavsretsag...

Jeg har handlet på Alibaba med succes, men også en gang eller to, hvor det gik knap så godt. Alibaba er DBA bare B2B med leverandører fra Asien. Så du skal tage samme forbehold, som du tager andre steder. Der er både gode og seriøse leverandører, men der er også svindlere, og leverandører som mest er interesseret i penge, og skider på service mm... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det minder meget om en sag jeg selv havde, nogle år tilbage...

Jeg havde lavet en prototype af en bestemt tilbehørs-del til bilbranchen, og havde sendt en masse billeder og beskrivelser afsted til en plastic-fabrik i Kina, for at få en pris på det.
Det kom desværre til at koste en del mere at få lavet diverse støbe-forme osv, så jeg valgte at lægge projektet lidt på hylden. 
Ca et halvt år efter, begyndte en næsten tilsvarende del at dukke op på diverse sider, bl.a. Alibaba, så det var næsten lidt komisk. Hvad der var endnu mere komisk var, at ingen af de firmaer der reklamerede med den pågældende del, rent faktisk HAVDE den...Simpelthen fordi den ikke eksisterede. Det var udelukkende koncept-tegninger, som (bilder jeg mig ind) var en afart af den idé jeg selv havde fremvist. 

I dag er den dog færdigproduceret og eksisterer, men det jeg egentlig vil frem til, er at rigtig mange af firmaerne på Alibaba viser en masse forskellige ting, som de ikke nødvendigvis har, udover i billede-form.
Det er meget Alibaba'sk at det går ud på at have så mange ting (også helt identiske) som overhovedet muligt, for at fremstå som en større spiller på markedet, end man egentlig er.

Er du sikker på at de sælger det, og ikke bare viser billederne?

Trend: Jeg må indrømme at jeg ikke er enig i det, du siger!
Jeg har selv været patent-møllen igennem, da jeg i sin tid ville søge patent på et specielt monterings-system jeg havde udviklet til trailere. Jeg kunne både få (købe i dyre domme) et teknisk patent, da måden det gjordes på ikke var set før, men jeg kunne også vælge kun at få et design-patent (design-registrering), hvis det blot var det visuelle jeg ville have sikret.
Så jeg forstår ikke hvad du mener med, at man ikke kan få et design-patent?
 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Aze:

Trend: Jeg må indrømme at jeg ikke er enig i det, du siger! 

Jeg har selv været patent-møllen igennem, da jeg i sin tid ville søge patent på et specielt monterings-system jeg havde udviklet til trailere. Jeg kunne både få (købe i dyre domme) et teknisk patent, da måden det gjordes på ikke var set før, men jeg kunne også vælge kun at få et design-patent (design-registrering), hvis det blot var det visuelle jeg ville have sikret.
Så jeg forstår ikke hvad du mener med, at man ikke kan få et design-patent?

Du kan ik få et design-patent på f.eks grafik på en æske (emballage). Du kan få design-patent på en genstand. F.eks en del til en bil eller et eller andet nyudviklet. Når trådstarters grafiske design bliver brugt af leverandøren i stedet for leverandørens normale design, så er det altså ik noget, som trådstarter kan beskytte via et design-patent. Derimod er trådstarters grafiske design beskyttet af ophavsloven, hvilket også er det, som jeg har sagt hele tiden. Men når andre i tråden konstant sammenligner æbler, pærer og bananer, og påstår det er samme frugt, så bliver det en forvirrende omgang...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror at det kan blive endda meget svært at forhindre at de eksempelvis sælger dit produkt i Thailand, Argentina mv., men hvis du kan dokumentere at det er dit design så kan du få nedlagt forbud imod at det sælges i for eksempel Danmark. Derfor kan en strategi være at du går efter dem som forsøger at sælge det på de markeder hvor du selv ønsker at sælge det. Selv store danske møbelproducenter har store problemer med kopiprodukter, så derfor skal du vælge dine kampe med omhu. Det er dog fint at du protesterer, fordi at forholde sig tavs er det samme som at samtykke.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne debat viser desværre at "quick & dirty" også har bagsider af medaljen. Mentaliteten i Asien - er at ophavsret ikke respekteres. Tro ikke at det er det samme at handle med en kineser som med en fynbo - der er en marginal kulturforskel.

Glem alt om at gøre andet end at sælge så meget af pågældende produkt at tabsrisikoen for din leverandør bliver større ved at miste dig end ved at sælge selv. 

Der er en grund til at for alle produkter der fremstilles i Kina skal design/konstruktionstegningerne ligge i kopi hos Kinesiske mundigheder. Det er ikke fordi en USB stick med et specielt design er samfundsskadeligt for Kina, men af andre årsager. Eksempelvis teknisk software der koster over 100000kr/licens sælges på åbne markeder i Kina til 20$.

Nu ved du hvordan klaveret spiller, og så mu du få justeret det så det spiller som du kan lide! Kina, Alibaba og Sydøstasien ønsker ikke at være danske - de mener faktisk at vi er en del af verden der står stille og har ret lidt at tilbyde andet end mærkevarer. Kend risikoen og tag dine forholdsregler.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Update: Leverandøren har taget produktet ned fra Alibaba igen. Så indtil videre er det jo rigtig godt Big Smile

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)