Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop eller shopify?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har kigget rundt i webshop mulighederne og har nu snævret det ned til at vælge enten Shopify fordi det virker nemt for en nybegynder, eller Unoeuro/ Prestashop fordi jeg har læst at Shopify ikke er god til flere sprog, og betalingsmulighederne ikke er lige gode. Det sidste er jeg dog i tvivl om. 

Min butik skal være på dansk og engelsk. Betalingsmulighederne skal være både fra Dk og internationalt. Jeg vil dog ikke satse på en dyr løsning fra start. Mit spørgsmål til jer er således: 

- er Prestashop svær at styre for en teknisk nybegynder?

- er Prestashop nem at holde kørende uden alle mulige opdateringer/kodninger?

- er det nemt at skifte fra Shopify efter et år såfremt at den viser sig at være for ufleksibel?

- er Shoptranslator på Shopify Ok?

Håber at I kan hjælpe mig. Mvh Lisbeth

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lisbeth.

Her vil du få svar efter hvad folk bedst kan lide og det er lige så forskellig som pærer og æbler.

Lige et spørgsmål.
Hvor længe tror du det vil tage dig at komme i gang med en shop som du selv bygger?
Hvad er dit mål? at sælge online eller bygge shops?

Ser det tit herinde men ser aldrig en mekaniker sige....
Jeg vil lave biler.... nogen der ved hvordan jeg nemmest og billigst bygger en garage så jeg kan tjene penge.

Sjov verden den online verden.
Folk vil selv men ender med at lave biler i et skur som ingen gider besøge.

Min helt klare favorit er prestashop :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 163
Fra  Techstore Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth.

Jeg kender en del til Unoeuro (HOSTING) og Prestashop, da jeg selv bruge begge. 

Så kan give lidt info omkring dette :-)

Prestashop er faktisk enkelt og gå til med et lille meeeen. Der vil sikkert komme nogle svar på din tråd om d kan finde en masse videoer m.m. vedr. Prestashop. Og jo det kan man også.

Der er flere ting du skal overveje vedr. Prestashop.

Du kommer ikke udenom, at du skal tilkøbe nogle moduler. Her tænker jeg på OPC (one page checkout) Da prestashops eget checkout ikke er godt nok.

Ydermere vil du støde panden mod muren flere gange, da prestashop har en del "fejl" du skal kode dig ud af. Hvis du besøger prestashops eget forum, vil du se hvor mange fejl der er samt det er de samme fejl der går igen.

Det er ulæmpen ved et open source program, og den nyeste version 1,6 har en del børnesygdomme.

Så kan man stille sig det spørgsmål om det er optimalt for dig og dine kunder, at der skal bruges så meget tid på banale fejl.

Vest. Oversættelse i PS, så kan der hentes DK oversættelser, men du skal faktisk oversætte en hel del selv.

Men kan faktisk godt lide PS af den grund.

Med venlig hilsen

Lasse

Tilmeldt 15. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Tak for dit svar. Ok.

Jeg vidste godt at jeg skal købe moduler, det var mere om man grundlæggende skulle være en teknisk ørn for at have webshoppen kørende uden problemer. Modulerne er vel ikke svære at opsætte?

Kan jeg ikke købe 1.5? Den har jeg hørt er mere stabil.

Og til sidst, kender du noget til begrænsningerne ved Shopify?

Mvh. Lisbeth

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 163
Fra  Techstore Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth.

Kender ikke rigtig til shopify, desværre.

Der kan være noget design mæssigt der skal rettes til i nogle moduler, så de passer ind i jeres shop design. 

Men ellers er det utroligt nemt. Så når disse ting er på plads "passer" den jo sig selv.

Men i om du vælger 1,5 eller 1,6 har som sådan ikke den store betydning. Der er lidt design der er blevet bedre i 1,6 samt denne understøtter responsiv design, dvs shoppen er tilpasset visning på mobile enheder. Men du skal være OBS på hvis du vælger 1,5 og køber nogle tillægs moduler, så køb den hvor der er opdateringer med. For hvis du opdater din PS 1,5 til en 1,6 version er det ikke sikkert dine moduler virker. Så hvis du ikke køber dem med opdate muligheden, kan det ende med du skal købe det samme modul igen bare til 1,6 versionen. 

Men du vil med garanti komme til at støde på fejl i begge versioner, hvor du vil skulle bruge tid på forums eller YouTube for at finde en løsning.

PS. Håber da ikke du køber Prestashop, da den er gratis :-) 

Hilsen Lasse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)