Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af computerspil mv. over internettet. - Overvejelser i forbindelse hermed.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino brugere.

Jeg er en glad fynbo der i løbet af de næste par år overvejer at starte en virksomhed op med salg af computerspil mv online.

Jeg er bevidst om at det selvfølgelig allerede er en branche med hård konkurrence. Dette er dog min drøm og jeg har nogle ideér og tiltag inden for markedsføringen som jeg tror vil kunne virke og skabe opmærksomhed omkring virksomheden.

Det jeg især gerne vil høre jeres vurdering af, er følgene:

1: Hvor køber man spillene fra? fra spiludviklingsfirmaerne eller andet sted ?

2: Hvor stor start kapital må man forvente at skulle starte med? Skal man købe store partier af varer hjem, eller kan man lave aftaler hvor man bestiller løbene? Løbene bestilling er selvfølgelig ikke optimalt i forhold til leveringsservicen til kunderne.

3:Har I ellers nogen kommentarer til hvad man skal være opmærksom på i forbindelse hermed eller bare generelt?

Med Venlig hilsen

Den håbefulde fynbo

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fynbo

Jeg har en del erfaring med salg af denne type produkter online (siden 1999). Og det er ganske rigtigt et marked med meget, meget hård konkurrence. Det skal naturligvis ikke afholde dig fra at gå i gang, men er afgjort noget du skal have med i tankerne. 

Lad mig se på dine spørgsmål:

1. Spillene købes dels hos udgiverne (EA, Ubisoft etc), og dels hos distributører/grossister. Entertainment Trading i Nørresundby er et dansk eksempel. 

2. Det er umuligt at svare på uden at vide hvilken forretningsmodel du har i tankerne. Er der tale om dropshipping eller vil du have varerne liggende på eget lager? Er det kun fysiske produkter, eller vil du også sælge digitale spil? At købe ind løbende kan være problematisk, idet kunderne forventer dag til dag levering. Samtidigt kan det være farligt at have for store mængder spil liggende, da de notorisk taber i værdi.

3. Som ved enhver anden form for handel, så bør du være opmærksom på hvad det er der skal få kunderne til at handle hos dig. Hvis du ikke kan formulere det i én sætning, så brug mere tid på at overveje det. Hvis du tænker, at det er prisen, så lad være! 

Det er svært for mig at komme ret meget tættere på udfra det du har skrevet. Men du er velkommen til at skyde mig en besked, så hjælper jeg dig gerne. 

http://thefunck.blogspot.dk/

Tilmeldt 14. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Mange tak for dit svar. :)

Tanken var, i hvert fald i starten, at have et lille lager derhjemme hvor jeg selv opbevarede spillene fysisk. Men frygten er selvfølgelig også at man især i starten kan have svært ved at komme af med spillene da kendskabsgraden til virksomheden vil være lav. Som du selv siger så vil jeg ikke brænde inde med et for stort lager.

Jeg tænker det vil være en god idé, også at have en aftale med nogle leverandører af spil, så man kan viderestille ordren (dropshipping). Men dette forværrer nok konkurrenceevnen på slutprisen kunne jeg forestille mig?

Jeg vil ikke nødvendigvis konkurrere på prisen men jeg er klar over at muligheden for differentiering på dette marked er reduceret da varen jo er nøjagtig den samme som mange andre steder. MEN min plan er ikke at være billigst.

Jeg er i den grad stadig i planlægningsfasen, men helt overordnet er min plan at skabe opmærksomhed omkring virksomheden ved at lave forskellige events for især unge mennesker, hvor virksomheden er repræsenteret. Markedsføringen kommer til at ske igennem netværk, facebook mv.

Pengene kommer i starten fra mig og en god ven som indskyder et beløb hver. Det er planen at vi vil køre virksomheden sammen. I starten vil vi have job ved siden af, indtil til virksomheden økonomisk er stabil.

Vi forestiller os at vi til disse "events" kan skaffe nogle sponsorer også da disse også kan få mulighed for at reklamere lidt.

Vi vil egentlig også gerne tilbyde digitale spil, da dette bliver mere og mere udbredt. Men synes mange spiludviklere selv tilbydere disse digitale downloads?

Men venlig hilsen

Fynboen

 

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fynbo 25,

Dit indlæg lyder utrolig spændende og det lyder til at du har gjort dig en masse interessante overvejelser mht. oprettelsen af virksomhed.

Hvis det bliver aktuelt kan jeg tilbyde dig fragtløsninger både på dine import-forsendelser hjem til dit lager, og ligeledes kan jeg være behjælpelig med eksportforsendelserne til jeres kunder (som der forhåbentlig skulle blive mange af Smile ) Vi kan gøre det billigere end Post Danmark, og med dag til dag levering.

Skriv en mail til mig på sn@interfjord.dk, hvis du finder det interessant, og hvis i skulle få gang i virksomheden.

Go' dag!

Mvh.

Sebastian Nielsen
Interfjord A/S 

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal også være opmærksom på at købe spil digitalt er ved at overhale fysiske spil indenom :) priserne er markant lavere og med service som steam, uplay osv er der snart ikke stor grund til at have fysiske spil mere.

(medmindre vi snakker konsol men de er også på vej over i digital salg)

Tilmeldt 14. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar. Det er en utrolig stor hjælp :)

 

sebastian og webfreelanceren. Mange tak. Det vil jeg tage med i mine overvejelser.

 

Med hensyn til de digitale spil så er jeg helt enig Kevinff.

Ved du hvordan det rent praktisk/teknisk fungerer med digitale spil? Kan man som virksomhed købe retten til en digital version af spilfirmaet hvorefter man kan videresælge den.?

Vil man som virksomhed skulle betale et beløb til spilfirmaet pr. stk. "download" man sælger?  Eller skal man betale et minimum beløb up front+ antal downloads man sælger? Eller hvordan fungerer det mon?

Hvis det er pr. stk. man sælger giver det vel en mulighed for en mindre virksomhed at starte op da de ikke skal have bundet så meget kapital? Eller er der andre forhold der spiller ind her?

Håber de sidste spørgsmål giver lidt mening

Med Venlig hilsen

Fynbo25

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv undersøgt markedet for digitale spil en smule og det er et meget svært marked.. For at kunne konkurrere med de udenlandske sites skal man købe spil ind i polen osv og ikke engang dér er det sikkert du kan konkurrere på prisen

Tilmeldt 14. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes jeg har set nogle spilvirksomheder som sælger spil/game keys. Man betaler så virksomheden men man skal downloade via steam.?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, mange af de firmaer der sælger koder til spil har dybest set blot åbnet et almindeligt fysisk spil, scannet koden, og kan derefter maile den til kunden.

Så længe spillet kan aktiveres via Steam, så fungerer det rigtigt fint.

Du skal dog være opmærksom på, at det er et marked der er præget af ulige konkurrencevilkår. Eksempelvis ligger mange af disse sider i lande, hvor der ikke pålægges moms. Det giver sig selv, at når du skal indregne 25% dansk moms, og dine konkurrenter ikke skal, så er du voldsomt bagud fra starten.

EU har noget lovgivning på vej der hjælper indenfor EU's grænser. Men det er ret enkelt at oprette et kontor i eksempelvis Dubai og få tingene sendt derfra.

Ligeledes skal du være meget opmærksom på sikkerheden. Når varerne håndteres rent elektronisk, så er der desværre oplagte muligheder for svindel. Min erfaring siger mig, at denne type svindel er overordentligt professionel. Så det er essentielt, at du får taget nogle skridt til at beskytte dig.

http://thefunck.blogspot.dk/

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)