Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop som 13 årig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 16. Jun 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Nu har jeg længe siddet og kigget på diverse forummer, sider og snakket med forskellige iværksættere. Når jeg søger på hvordan man kan stifte virksomhed som umyndig kommer der kun svar på hvordan man kan som 15 årig og deropefter. Problemet er bare lige at jeg er 13.... Hvilket betyder at jeg ikke søge om dispensation. Jeg vil derfor gerne høre om hvilke muligheder der er og hvordan man kan få det ført ud i den virkelige verden. Er der ikke noget med at man kan starte et anpartsselskab op, men kræver det ikke 80.000 kr. i startkapital? Og kan man ikke bare lade sin værge (forældre i mit tilfælde) starte en virksomhed op og så ansætte mig? Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig!:-)

Og hvis jeg skulle vælge en af de to muligheder ovenover, hvordan får man det så gjort rigtigt?

Fortsæt go' ferie!:-)

Søren

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve at hive fat i enten Casper Blom eller Simon Rohde. De har begge to erfaringer med at starte et selskab op, selvom de har været under 18. Detaljerne kender jeg ikke helt præcist, men det er da værd at smide dem en mail. Det kan være, de kan hjælpe dig på vej ud fra egne erfaringer, eller sende dig videre til nogle der har bedre styr på det.

Cheers,
Sander 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke gøre andet end at lade dine forældre stifte hvis de vil. Hvis de gør det som personlig virksomhed må de ikke ansætte dig da det ville gi mulighed for fiflen med skat - når du er så ung. Hvis de stifter et selskab (IVS meget billigt og ApS krav 50.000 kr idag) så skal de lige være klar over, at de skal meddele deres A kasse, at de nu også er selvstændige og det kan så få indflydelse på evt fremtidige dagpenge (du kan skulle lukke)

De vil ud over stiftelse skulle kalkulere med 2 x 1300 til arbejdsskadeforsikring da både direktør (far f.eks. ) uanset løn OG ansatte .- dig f.eks. skal være omfattet, men jeg erkender jeg ikke ved om der er noget med hovedaktionær og ansatte børn under 15 - som jeg mener der er for personlig virksomhed

Et selskab er relativt let at sælge videre til dig - men far/mor er nødt til at blive som direktør til du er 18

Der er naturligvis også andre mulige omkostninger til erhvervskonto i bank og lidt mere, men det kan bestemt lade sig gøre, hvis en af dine forældre har lyst og kræfter, inkl regnskab osv - til at drive selskab og ha dig til at gøre det praktiske

Du kan selv tidligst få dispensation når du er 15. I dette indlæg om hvorfor man ikke må drive virksomhed uden dispensation før man er 18 er der et afsnit med løsninger som inkluderer forældre http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 16. Jun 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusinde tak for svar!
Jeg har allerede skrevet frem og tilbage med Casper og han startede et anpartsselskab:)

Tak for det gode svar og råd! Det kan jeg helt klart bruge!:-) Har allerede været en hel del inde på din blog og er meget glad for den!
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)