Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videokamera til youtubevideoer m.m.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Haj Aminoer,

jeg har planer om at lave række how-to videoer til min blogs. Jeg ved dog ikke en dyt om viedeokameraer. Findes der noget som er rimelig idiotsikkert, kan bruges både indendørs og udendørs? Det skal jo ikke være super duber kvalitet bare godt nok til, at man kan høre, hvad der bliver sagt, og se hvad der foregår. Og så skal det helst være nemt og bruge. Ikke noget med en milliard knapper og indstillinger.

Overvejer lidt et action-cam, da nogle af videoerne sagtens kunne filmes fra ryggen af min hest osv. men  kan sådan et også bruges til mere statiske videofilm f.eks. fra et stativ?

Og hvad med lyden, skal man hen og have noget ekstra udstyr eller kan man godt høre ordentligt hvad der bliver sagt?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte, 

Hvis du vælger et action-cam som f.eks. GoPro, skal du være opmærksom på at lydkvaliteten er meget dårlig. 

I dit tilfælde ville jeg fokusere på at anskaffe et brugervenligt videokamera som har mulighed for at tilslutte en ekstern mikrofon. Når det handler om YouTube-videoer er det vigtigt at man tydeligt kan høre hvad du siger. Derfor anbefaler jeg en lavalier mikrofon som kan komme helt tæt på når du snakker.

Mvh
Tobias 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom an, der må være andre der laver videoer til youtube.. Hvilke kameraer bruger I osv?

Tilmeldt 2. Jul 13
Indlæg ialt: 4
Fra  Sprogkompasset Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Hvis du har en iPhone eller lign. kan du optage ganske gode videoer til youtube. 

Og hvis du vil have god lyd (til prisen), så er denne mikrofon et godt bud:

http://www.4sound.dk/shop/ios-i-o-enheder/roede/smartlav.html 

Ellers kan du anskaffe dig et DSLR, fx et Canon 700d (eller et brugt Canon 550d). Det objektiv der ofte følger med er ganske fint. 

Så kan du evt. købe en shotgunmikrofon og tilslutte kameraet ligesom denne:

http://www.4sound.dk/shop/studiemikrofoner/roede/videomic-pro-vmp.html

Eller optage lyden på din smartphone (hvis du har sådan en). 

Indbygget lyd i DSLR er, selvom det er blevet bedre, stadigt ikke optimalt. 

En anden ting er, at hvis du optager video indendørs i dårligt lys, så er det en god idé at anskaffe nogle kraftige lamper. Hellere et "dårligt" kamera i godt lyd, end et godt kamera i dårligt lys. Det betyder utroligt meget. 

Anskaf evt. et par softboxe med sparepærer i, og se nogle videoer på youtube omkring lyssætning.

Håber det hjalp dig en smule :)

Med venlig hilsen 

Mark

Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Canon har aldrig svigtet

Check den her ud

http://www.canon.com.au/en-AU/Personal/Products/Cameras-and-Accessories/Digital-Video-Cameras/XA20

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Hvis du vil optage video med iPhone har jeg lavet denne guide du evt. kan kigge lidt på.

Mvh.
Tobias 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)