Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil starte vores egen virksomhed - en omstillingsenhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg studerer Jura på KU. Min søster studerer Politisk kommunikation & Ledelse på CBS.

Vi oplever tit, at folk derude ikke ved hvem de skal ringe til, når de har konkrete eller specifikke ting de skal have hjælp til. Alt fra feriekonto, feriebetaling, fagforeningsmæssige spørgsmål, bank spørgsmål osv.

Nu overvejer jeg og min søster, at starte vores egen lille virksomhed, hvor vi "hjælper/rådgiver" folk om den rette de skal have fat i forhold til en konkret situation - en slags omstillingsenhed.

God ide? Og kan man tjene på sådan noget?

Bh, FM

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville starte i netværket på UNI - kombineret med facebook - at markedsføre at I kan hjælpe med den slags - et lille hyggeligt gebyr .- som du må tænke over 100 kr og op - den del er nok ikke helt let - at finde en slags standard prisliste for sådan en "hold lidt i hånden" tjeneste. Via netværk og sociale medier, kan I løbe det i gang (eller se hvis det ikke virker) og så tage den derfra. 

Jeg tror I har ret i, at mange kan bruge den hjælp, men jeg tror også, bedømt herfra og div facebook sider, at folk mener det er gratis.

Når I ser I fremad vil komme over 50.000 kr i omsætning på 12 mdr periode  - så skal I stifte virksomhed for at få moms registrering, indtil da kan EN af jer - drive det som PMV (link: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html) det kræver i princip intet ud over regnskab men giver et CVR nummer  - men kun en og den anden kan ikke være ansat - ellers skal I stifte I/S eller et selskab, men det mener jeg kan vente til i har set om det lader sig løbe i gang

god vind med projektet    vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Amtttaf:
Vi oplever tit, at folk derude ikke ved hvem de skal ringe til, når de har konkrete eller specifikke ting de skal have hjælp til. Alt fra feriekonto, feriebetaling, fagforeningsmæssige spørgsmål, bank spørgsmål osv.

Man må da virkelig ikke håbe at det er Jeres medstuderede behov for hjælp - for så står det sgu ikke godt til med blomsten af dansk ungdom ;-)

Hvad er det for en målgruppe i mener der har de behov og er villig til at betale for sådan en service?

Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt fra ungarbejder til pensionister :) 

Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info! Målgruppen er ungarbejder til pensionister, dvs. alle målgrupper der oplever tvivl mht. hvem de skal kontakte ved en opstået situation. Hvordan kunne man helt præcis starte det op? 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)