Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift til Magento - Søgeforspørgsler er faldet helt vildt.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har fornyligt skiftede min webshop www.lygteshop.dk fra en Golden Planet shop løsning, til en pro Magento webshop.
Det er et pro webshop design firma der har stået for installationen og opsætning, og de har også været inde og pille ved grafikken og det ser efterhånden rigtigt lækkert ud. Jeg har selv stået for flytning af varedata, billeder osv.

Men efter skiftet er mit salg faldet ekstremt og søgeforspørgsler er faldet til en 1/3 på Google.
Jeg synes nu ellers jeg var påpasseligt med at få lavet de rigtige "301 redirects", uploadet det nye sitemap, robots.txt osv.
Der bliver anvendt canonical URL, rich snippets, brødkrummer, og der er også META info på alle varesider.
Men det er helt skidt, og jeg kan ikke se hvad der er gået galt. Skal man bare have is i maven og så vente??
Lige pt. har jeg ikke noget positivt at sige om skiftet til Magento, udover det der nemt at arbejde med i backend.

lidt ekstra spørgsmål til Magento:
Overskriften på alle varer er i <H1>, hvordan laver jeg <H2> fra editoren, skal jeg i HTML for at gøre dette??

Når jeg laver en søgeords test på mit shop, så er det mest benyttede søgeord "color", og jeg går pr. automatik ud fra at det ikke er et søge ord, men det mest benyttede ord i selve kildekoden. Hvordan får jeg rettet det, så det er søgeordene der bliver vægtet højest??

Jeg har 2000 andre spørgsmål, men det her driller mig mest pt.

Lidt feedback værdsættes.

Med venlig hilsen
Martin

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ca. 1000 resultater i det supplerende indeks, altså resultater Google ser som dublicated content, pga. dine søgeresultater internt på siden.

Du kan starte med at sørge for at alt der hedder noget med http://www.lygteshop.dk/catalogsearch/result/ i URL´en ikke bliver indekseret.

Hvad siger Google Webmaster Tools? Har du fået nogle meldinger om fejl, 404´ere eller andre ting?

Hvornår er siden gået online og har der været canonical URL på dine filtrer fra start? Grunden til jeg spørger om dette er at der er indekseret en hel del URL´er som disse https://www.google.dk/search?q=site:http://www.lygteshop.dk/lommelygter/led-lenser.html%3Fdir%3D&safe=off&biw=1600&bih=785&ei=7ok7VK6wMs23uATvp4DoCQ&start=104&sa=N selvom der er canonical på.

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for input.

Jeg har disse linier i robots.txt, mener du at jeg skal tilføje /catalogsearch/result??

Disallow: /catalogsearch Disallow: /catalog/product_compare Disallow: /catalog/category/view Disallow: /catalog/product/view

Canonical kom først på et par dage efter shoppen kom online (Jeg er jo ny på Magento, troede det vat default i alle shops).
Der er ca. 2200 "ikke fundet fejl" på webmaster tools, og alle sammen er noget med index.php/xxx Ingen 404'er og ingen serverfejl. mvh Martin

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Jeg har disse linier i robots.txt, mener du at jeg skal tilføje /catalogsearch/result??

Disallow: /catalogsearch Disallow: /catalog/product_compare Disallow: /catalog/category/view Disallow: /catalog/product/view

Du kan ikke bruge robots.txt til at forhindre indeksering. Du skal bruge NoIndex eller canonical URL.

Martin:
Canonical kom først på et par dage efter shoppen kom online (Jeg er jo ny på Magento, troede det vat default i alle shops).

Så løses det problem nok stille og roligt, men i Webmaster Tools kan du bede om fjernelse med det samme.

Martin:
Der er ca. 2200 "ikke fundet fejl" på webmaster tools, og alle sammen er noget med index.php/xxx Ingen 404'er og ingen serverfejl.

Du bør få lavet redirects så Google ikke støder på så mange 404.

Et par ting mere (som ikke nødvendigvis har noget med SEO at gøre):

Shit hvor den der popup nede i højre hjørne dog irriterende, den tager konstant fokus fra det man rent faktisk kigger på. Overvej lige om det er en god ide, altså hvad du potentielt får ud af den (målbart) i forhold til hvor irriterende den er.

Dit baggrundsbillede fylder 2,2 mb, men gør næsten ikke noget for siden, måske den del kunne optimeres.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.lygteshop.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.3+http%3A%2F%2Fvalidator.w3.org%2Fservices En helt ny side bør laves i HTML5&CSS3, siden valideres pt i 1.0 strict.

Jeg er ikke programmør (den slags har vi ansatte til :-) ), men når jeg kigger i din kildekode ser det rimelig skidt ud, efter min mening. Din relativt simple forside fylder ikke mindre end 5000+ linjers kode, og kalder bl.a. følgende fil over 600 gange http://www.lygteshop.dk/skin/frontend/default/galamagna/images/stripes/blank.gif

Som sagt er jeg ikke programmør, men det virker umiddelbart meget mærkeligt hvorfor den ene fil skal kaldes så ekstremt mange gange, det kan helt sikkert laves meget smartere.

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Robots.txt er da netop for fortælle søgemaskiner hvad de skal indeksere, Google tolerer ikke NOINDEX.

Det stod måske lidt rodet i mit svar, Amino fik lige lavet lidt om på linie skift i svaret.
Men der er ingen 404 fejl på webshoppen iflg webmaster tools.
Der er 2200 "ikke fundet fejl" og det i forhold til at der er indexeret før canonical kom på.
Så der er en masse www.lygteshop.dk/index.php/xxx  links der "ikke findes mere". 
Der er redirect på dem alle...

POP-UP er fjernet, samt de 4 links billeder i bunden. (Add-this). Tak for feedback vedr. dette.

Min side fylder meget, og designer er i gang med at kigge på den.
Men det er en responsive side og det fylder åbenbart mere end normalt, selvom det burde være optimere til mobil.

Ja, det er mystisk med den fil. Den beder jeg lige webshop firma om en forklaring på...

Mange tak.

MVH Martin.

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Robots.txt er da netop for fortælle søgemaskiner hvad de skal indeksere, Google tolerer ikke NOINDEX.

Nej robots.txt er til at fortælle Google hvad der ikke skal crawles, men i nogle tilfælde indekseres URL´en alligevel, dog uden indhold da URL´en er sat til ikke at blive crawlet. Der er forskel på at sige en URL ikke må crawles kontra ikke må indekseres, og robots.txt bruges IKKE til at fortælle hvad der ikke skal indekseres, men til at fortælle hvad der ikke skal crawles.

Jeg ved ikke hvad du mener med at Google ikke tolererer NoIndex. NoIndex er det korrekt tag at bruge til sider der ikke skal indekseres (med mindre det f.eks. er filterside hvor canonical tag ofte er det bedste at bruge).

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

For at forstå dig ret.
så skal jeg bede WMT om at fjerne webadressen www.lygteshop.dk/catalogsearch/result fra Googles søgeresultater??

Hvordan anvender jeg NOINDEX på eks. /catalogsearch/result hvis det ikke er i Robots du mener?

mvh Martin

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
så skal jeg bede WMT om at fjerne webadressen www.lygteshop.dk/catalogsearch/result fra Googles søgeresultater??

Ja det kan man gøre efter resultaterne svarer med 404, 301 eller canonical (så vidt jeg husker), du kan ikke bede om fjernelse fra resultaterne så længe siden stadig er indekserbar.

Martin:
Hvordan anvender jeg NOINDEX på eks. /catalogsearch/result hvis det ikke er i Robots du mener?

NoIndex er et meta tag, så det er noget du skal have din udvikler til at implementere, hvordan man gør det i magento ved jeg ikke.

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for svarene.

Jeg har sendt en lille hilsen til ham der har lavet shoppen, så må jeg lige se hvad der sker på den front.
Jeg skulle jo gerne have min placering igen inden jule handelen :)

mvh Martin 

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NB: Jeg er meget direkte og kalder en spade for en spade. - Take it or leave it.

Puha, jeg kiggede lige i wayback machine for at sammenligne din gamle shop med den nye - og jeg er chokkeret.

Dit støreste problem lige nu, er at din nye shop er tung, langsom og på ingen måde optimeret - Det er du nød til at fokusere på lige nu og her!

Din nuværende shop laver 147 requests, hvilket er alt mange. Én af dine konkurrenter (Wolfeyes) laver 76, stadig rigtig mange, men langt færre end din.
Deres side fylder 40kb, din fylder mere end 400kb, og det er kun HTML delen, her har jeg ikke talt CSS eller Javascript kode med. Deres fylder 600 linjer html, din næsten 6000 linjer, og ja, deres er også responsive.
Ikke nok med at 6000 linjer HTML tager tid for en browser at læse og forstå, så kan det også forvirre crawleren, måske endda i væreste fald, vælge at frasortere store dele af siden, simpelthen fordi den ikke gider bruge ressourcer på læse og forstå hele siden.

Når jeg kigger i koden på din shop, er der virkelig meget repeat kode, inline css, inline javascript. - Virkelig meget af hvad jeg kalder hovedet under armen programmering, eller mere direkte og groft sagt, slamkode.

bank din udviklere/udbyder i hovedet, og sige at nu må de sku til at stramme op, der er virkelig meget, og jeg mener meget, slam kode til stede på din shop.

Mads Madsen

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)