Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

UPS erfaringer og fede renter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Højby
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har konto hos UPS og brugt nogle gange til at sende pakker til Tyskland. Utroligt bureaukratisk online software, som virker meget gammeldags. Først efter mange emails frem og tilbage kunne jeg få lokket de reelle priser ud af UPS, og de fremgår IKKE af hjemmesiden, når man bestiller en levering. Det minder lidt om teleselskabernes metoder at skjule de reelle priser for forbrugeren.

På forsiden af en faktura står: "Ved manglende betaling forbeholder UPS sig ret til at pålægge 8% i rente af det forfaldne beløb." Lad os sige, at jeg er en uge forsinket, det svarer til 8 x 52 = 416% rente om året. Nogen, der ved, om det er lovligt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

8% rente men du skriver ikke om det er pr. uge, måned eller årligt.

I øvrigt vil du kunne få lagt bedre UPS priser ved at bruge en almindelig speditør som har en storkunde aftale med UPS.

Ravn

Fra Højby
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

tilføjelse: på fakturaen findes INGEN email adresse at skrive til, kun et telefonnummer. Alene det viser vist, at firmaet forsøger at begrænse kommunikationen FRA kunderne. Jeg ringer og får denne MEGET LETTE email adresse, som jeg kan skrive til: custsvcdken@europe.ups.com 

Jeg er ved at få konto hos GLS.

Fra Højby
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn: Det er IKKE et spørgsmål om, hvad JEG skriver, men hvad UPS skriver. Jeg har blot kopieret teksten fra min faktura. Prøv at læse igen. UPS nævner intet om uge, md eller år, ergo er det en absolut angivelse og har INTET med tidsperiode at gøre. 

Jeg ved godt nu, at jeg kan få bedre priser hos en speditør, men det er IKKE emnet i denne tråd

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Maardt:
Jeg ved godt nu, at jeg kan få bedre priser hos en speditør, men det er IKKE emnet i denne tråd. 

Du må da virkelig undskyld jeg prøver at hjælpe dig til billigere priser!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Maardt:
men hvad UPS skriver. Jeg har blot kopieret teksten fra min faktura. Prøv at læse igen. UPS nævner intet om uge, md eller år, ergo er det en absolut angivelse og har INTET med tidsperiode at gøre. 

Jeg har skam læst hvad du skriver, men det er jo dig selv der antager der er tale om måneder?  Gad vide om du overhoved har læst deres salgs og leveringsbetingelser?  

Fremgår renten kun af fakturaen har den ingen retslig virkning. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)