Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Dagskontrakter" - Murer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Vi står her og er i tvivl om hvordan vi kommer i gang med vores mini virksomhed,
det vi havde i tankerne var at vi ville stifte en enkeltmands firma, i mit navn
men at min "Partner-onkel" laver alt det håndværksmæssige arbejde, så jeg blot står for den "daglige" ledelse & salg
men vi er i midlertidigt løbet i en problem med arbejdskraft, pga af naturen af opgaverne skal vi bruge hjælp dog kun i meget kort tid af gangen.

Så vi tænkte på, er det lovlig for os at lave en dags-kontrakt, så vi kun hæfter for ansatte i en dag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah det lyder lidt som at I trods alt skal få en revisor til at se på opsætningen. Du kan jo ikke ha en virksomhed og være skattepligtigt af den og så er partner onkel den der uden løn og skat - laver alt/mest af arbejdet.

Hvis nu han egentlig skulle betale topskat og du slet ikke havde indtægt og fradrag, så var det jo ikke korrekt, så du skal ansætte partner onkel hvis ikke det skal være hans selskab

Dertil må I regne med at i optræder som I/S og dermed kan I også få bøvl som defacto I/S med fælles hæftelse og vil jeg mene -skat .- uanset hvad i mener i kommer uden om med registrering.

Om I kan ansætte folk for EN dag - ja det kan I ved at lave kontrakt for EN dag - I skal være arbejdsgiver registrerede og opgive løn til skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Struer
Tilmeldt 22. Mar 08
Indlæg ialt: 83
Fra  Start Online ApS Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Heltsikkert - Med vikarer.

Ellers er jeg sikker på i håndværker faget er det noget med de "g-dage" der og er det så ikke 3 dage? 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med ansættelse som løsarbejder, er det ikke en mulighed her?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)