Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brændstofkort erhverv

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 5. Sep 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Kronjyllands Hardballbane I/S Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer  :-) 

Jeg har netop erhvervet mig et statoil erhvervskonto til brændstof. Mit spørgsmål går på, hvordan de vil tjekke,  at det kun bruges erhvervsmæssigt og ikke privat?

Tænker at hvis man kun har en bil som ikke er registreret i virksomheden og både bruger den privat og erhverv,  så er det da svært at holde regnskab med    :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du mener hvordan stattoil vil checke det, så tror jeg da de er ligeglade. Hvis det er din privatbil skal du jo betale dit brændstof personligt uanset hvad, det kan du ikke tage ind i virksomheden på nogen måde. Du skal føre kørebog og kan så få fradrag for kørsel for den personlige virksomhed - Eller hvis det er et selskab og du er lønnet, få betalt kørepenge. Se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

Du må aldrig lade firmaet betale din benzin uanset du kører privat eller firmakørsel hvis det er privat bil - kun bruge kørebog som vist. 

Hvis det er en firmabil - så må du bruge kortet til betaling. Så skal du huske der ikke er fradrag for momsen hvis det er en hvidpladebil, og så må du lade firmaet betale benzin og andet for din privatkørsel, men du skal jo så betale et stort beløb for skat af fri bil

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)