Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg blive...?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt ny herinde og søger lidt råd og god hjælp. Jeg har ingen ide om dette indlæg kommer til at blive way-off, men jeg prøver nu engang alligevel..

Jeg er nu igang med min værnepligt og afslutter den 28. november. Inden værnepligten har jeg gennemført HHX og folkeskole fra 0.-10. klasse med snit på middel og lidt over. Jeg er lige fyldt 20 år. Sagen er den, at jeg netop har fået afslag på min HRU ansøgning i forsvaret af helbredsmæssige årsager. Det sætter en stor bremseklods for mig. For hvad i alverden skal jeg nu foretage mig fra d. 28. november? Ja, jeg har faktisk ingen ide. Mit mål var ellers, at jeg ville gennemføre en HRU og afslutte med den til august. Derefter ville jeg have fine papirer til at kunne søge ind i politiet, som er mit endelige mål. Jeg har først mulighed for at søge ind i politiet når jeg fylder 21 år til september 2015... I mellemtiden har jeg derfor intet at lave.

Mine spørgsmål er mange.

Hvad kan jeg lave i perioden 28/11-2014 til 1/9-2015, der ville kunne få min ansøgning til politiet til at se bedre ud? Jeg må jo indse, at en ansøgning til politiet heller ikke er sikker på at blive godkendt. Derfor er jeg også bange for bare at gå og spilde tiden. For hvad, hvis den ikke bliver godkendt, hvad søren skal jeg så gå i gang med? Jeg ved det ikke og derfor er jeg bange for bare at gå og hænge fast i det samme job, som egentlig bare var tænkt som et midlertidigt fuldtidsjob. 

Jeg ville derfor også høre om I havde ideer til, hvad der kunne hen og blive noget for mig. 

Jeg prioritere følgende højt:

- At arbejde med andre mennesker

- Få pulsen op

- Få adrenalin sus (noget ala kampsoldat og politibetjent)

- Det må gerne være farligt, hårdt og uforudsigelig.


For at opsummere kort  går mine primære spørgsmål altså ud på:

Hvad kan jeg i den angivne periode (1/11-2014-20/9-2015) for at optimere en evt. ansøgning til politiet?

En backup plan for, hvis jeg ikke kommer ind for politiet, hvad jeg vil/kan blive udfra de få kriterier jeg har angivet ovenfor? 

Jeg er godt klar over, at det kan virke meget underligt, at spørger efter jobideer på et internet forum, men jeg er simpelthen blevet desperat for hvad jeg skal med mit liv.

I er velkommen til at stille alle de spørgsmål I vil :-)

Hav en god dag

Mvh 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det lyder måske som en kliché,  men hvad med at tage brandmandsuddannelsen (evt. i Haderslev hos beredskabsstyrelsen) mens du venter?

Det kunne også give dig point hos politiet.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)