Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af mindre opgaver i aluminium og stål. ( Gerne Polen)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra nasielsk
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 68
Fra  Nordmet sp. z.o.o. Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Uldal,

Ja, man skal passe på , men generalt virker du meget negativ overfor vores polske venner.

Når vi taler om broer, hvad så med vores italienske producent af S toge osv. vi kunne blive ved.

Hvad kostede det ekstra, at bygge Malmøbroen?

Sjældent har jeg set et statsprojekt der holder budgettet, så alt er, som det plejer, tilfældigvis var det en polsk underleverandør.

Vedr. vindmøller, ja det var da en dårlig hsitorie og et godt eksempel på din bekymring omkring kvalitet.

Men ja, man skal være dygtig for, at håndtere den anderledes mentalitet , men med lean managemnet og andre (maskiner) kommer man nu op på kvalitets toppen, hviis ledelsen konsekvent vil det.

Vi handler også med danske virksomheder og desværre fisker vores kvalitetskontrol varer ud med fejl og mangler, som er produceret i Danmark.

Når nok om det det hjælper dog, at tale sproget hernede og vodka er et af dem:)

Mange Hilsener

Christian

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian. 

Jeg ved ikke om negativ er det rigtige ord, jeg vil nærmere sige u-imponeret. Vi er enige om at fejl også sker i DK, men der er vejen bare kortere. Det kan tage dagevis at overbevise en Polak om at kvaliteten er ringe, pludselig taler de ikke Engelsk og kan ingen verdens ting. 

Givet, der er nogen der kan få det til at hænge rigtig godt sammen, Hydratech er en af de virksomheder der har gjort det "rigtigt". De har bygget en fabrik i Kina, og har Dansk management men kinesiske "fod-folk". Vi kan så begynde at diskutere det etiske i den måde at drive forretning på, men ikke desto mindre kan man holde en god kvalitet, og til en billig timepris. Men billigere er ikke bedst, heller ikke her. Det ville naturligvis være billigere for Hydratech at bruge en kinesisk fabrik, men resultatet ville også blive derefter.

Så jeg har intet personligt imod det polske forretningsliv, på ingen måder, jeg kan blot ikke se det er så fantastisk som alle render rundt og siger det er.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

@Uldal,

Nu vil jeg nødig ind i moralisering om at man som dansker skulle være moralsk forpligtet til at få sine dele produceret i Danmark. Jeg føler mig bestemt ikke som et undermennesker der er sat i verden for at skabe grundlaget for at alle disse gode mennesker, med de rigtige meninger om fagforeninger, økologisk mad, vedvarende energi, kultur og overførselsindkomster, kan være moraliserende og uansvarlige.

Pris og kvalitet hænger MEGET SJÆLDENT sammen indenfor fremstillingsindustri. Du kan kveje dig eftertrykkeligt både i Danmark og i Polen, Kina.... men det koster blot 5 gange så meget i Danmark for rigtig mange småting. Ledelsesmæssigt har det for mig været en kæmpe fordel at outsource metalproduktion til Kina, hvor jeg havde en forrydende samarbejdspartner (kinesisk gift dansker tidliger udsendt af stor virksomhed) som nu desværre er tilbage i Danmark. Resultatet for os var 80% besparelse, massiv forbedring af kvaliteten og og en kompetent sparringspartner som var med til at produktionsmodne. 

Hvis du kun outsourcer maskintid så bør der være producenter i nærområderne der er mere fordelagtige at arbejde med, men er der mange opstillinger/manuelle processer, så er outsourcing bestemt en ting der bør overvejes.

mvh Jens 

 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)