Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import ud i skoven eller?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 22. Jan 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Din Digitale Vicevært Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for første gang prøvet fra Kina at importere noget som er større end et dørtelefonanlæg (som kan sendes med alm post/ups) nemlig en elektrisk scooter meget lig en Segway til 1750 US dollars. jeg bad om at få den billigst muligt transporteret til dk. kbh. og betalte 295 US dollars for fragten med skib. så er alt godt tænkte jeg, jeg henter den i havnen og betaler told og moms og så skulle den sag være klaret. men nej jeg får mail fra et speditionsfirma i esbjerg om at betale over 4000 kr. inkl. told og moms heraf er moms og told lidt over 1000,- resten er til CAF,BAF, dørlevering sikkerhedsafgift og jeg skal komme efter dig. desuden har jeg stadig ikke betalt moms af de små 10.000 som scooteren koster.

lang forklaring men kan det virkelig være rigtig at det koster så meget at få udleveret mine vare som jeg betalte fragt for i Kina, og kan jeg undgå deres dørlevering og selv hente? det havde været billigere at lade UPS hente den og få den leveret på 10 dage hvis ovenstående er rigtigt.

Det er 1 stk. ikke 1 container.

mvh.

Villy

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Gentofte
Tilmeldt 22. Jan 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Din Digitale Vicevært Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

den blev sendt på incoterms exw, men det kom forst da CI blev sendt :-( 

Har også prøvet at få en dansk speditør til at stå for transporten fra anden fabrikant, men der bliver fabrikanten ved med at komme med nye undskyldninger for ikke at lade min speditør afhente varen, hvilket gør at den på 4. mdr. stadig er i kina. så det er ikke nemt noget af det, men lærerigt. af erfaring bliver man klog, men sjældent rig :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har købt EXW (Ex Works)  så er det jo dig der bestemmer hvem der skal bruges som speditør.  Er der tale om sø fragt så køb altid på betingelsen FOB og så få en dansk speditør til at hjemtage godset.

Har du stadig gods stående i Kina som er købt ExW så prøv evt. at kontakte Primecargo, de har egne kontorer i Kina og er ret hjælpsomme med at løse evt. problemer.

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Når de "snyder" dig som det er sket ved selv at stå for fragten, så får de tit en del af det ekstra beløb du skal betale, så det er nok derfor de bliver ved med at komme med undskyldninger - for klarer du det via en anden speditør, så går de glip af den ekstra fortjeneste.

Der har lige været et rigtig godt blog indlæg om det her på Amino. Du kan sikkert finde det ved at gå ind i blog sektionen.

Jeg håber alt ender på bedste måde for dig.

Mvh. Brian
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)