Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man importere el-cigaretter i DK fra et land udenfor EU

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa! Har søgt mange steder om dette, men nu synes jeg efterhånden at det er tid til at spørge jer! Skat skriver under deres regler dette:

Spiritus, vin, øl, tobaksvarer (cigaretter m.m.):
Du skal altid betale moms, told og eventuelt særlige afgifter af disse varer, uanset hvor meget du køber.

Har allerede bestilt 2 shisha (engangs el-cigaretter, fra Kina), en el-cigaret (fra Kina) og væske til el-smøgen (uden nikotin, fra UK) - Bestilte det igår så intet er ankommet endnu

Når går jeg lidt og tænker om tolden kan ramme mig på en eller anden måde med alle mulige gebyr, for ved ikke om det her går under "tobaksvarer"... Alt har kostet under 80kr... Er lidt amatør under det her emne så håber lidt i kan hjælpe mig med en forklaring :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke tale om tobak, men der er tale om et lægemiddel, og du skal således søge lægemiddelsstyrelsen om tilladelse til at sælge dem.

I forhold til told, så er der således også tale om et lægemiddel. Hvis din forsendelse bliver snuppet i tolden, så må du prøve at argumentere for, at der er tale om en vareprøve, hvilket jeg formoder er tilfældet, når vi tale så små mængder.

MVH

Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er ikke til salg, det er til eget brug... Og hvordan tror du jeg kan argumentere for at det er til eget brug/prøvevare? :)

Tilmeldt 17. Nov 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Sandmanden Skrevet kl. 10:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette indlæg er blevet slettet.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)