Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Jeg er blevet svindlet af PC reparatør - har ødelagt pc, for at undgå reklamationssag

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan prøve at kontakte justlinux.dk - han holder en gratis dag engang imellem, hvor privates computere bliver repareret gratis! Datoer plejer at stå på siden. ugens bedste tip herfra!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Anonym.:

Carsten Kvist:

... Eventuelle ting en forhandler ønsker at tage forbehold for, skal være nævnt i en købskontrakt.

Gælder dette også reklamationsretten? Kan han skrive på kvitteringen at han ikke tilbyder 2 års reklamationsret? 

Nej, det kan han ikke, men han kan skrive, 'der er problemer med CD-drevet, så dette kan forventes at holde i tre måneder' - Så er du gjort opmærksom på et specifikt problem som var der på købstidspunktet. - Dette problem har du så accepteret, en brugt varer er jo ikke ny.

ALT (unde undtagelse) hvad der ikke er nævnt i en købskontrakt er der 2 års reklamationsret på, og også her gælder formodningsreglen de første seks måneder. Denne siger, at det er forhandleren der skal bevise, at defekten IKKE var der på købstidspunktet. De sidste 18 måneder er det købers opgave at bevise at problemet VAR til stede på købstidspunktet.

(det ovenfor er den korte udgave... I realiteten skal køber bare sandsynliggøre, da sælger er den professionelle part, og derfor må forventes at have en dybere indsigt i produktet end køber) <- Dette er en lidt længere, men stadig meget forkortet udgave. :)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)