Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejer annullerer lejekontrakt lige inden salg af virksomhed (Bar og Diskotek).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi står lige overfor et salg af vores to virksomheder i håb om at vi kan dække alt vores gæld til leverandørene.
Men i mellemtiden har udlejer opsagt vores lejekontrakt med øjeblikkelig virkning, og gået til vores mægler og prøver nu at få solgt lokalerne/lejekontrakten til samme pris som den vi havde sat den til.
Vi var blevet enige om ikke at betale husleje mens de to forretninger var til salg, og det sker nu inden for kun 3 måneder. Så det er jo ikke fordi at de har ventet længe.

Nu står jeg bare med en gæld på næsten 1.000.000 kr som salget skulle have dækket.

Jeg har fundet en advokat, som bare ikke virker som om han synderligt er interesseret i sagen, og tror ikke at vi kan vinde den.
Er det bare mig som er utrolig naiv, eller har jeg overhovedet en sag her?

Jeg har sågar tilbudt udlejer at kautionerer personligt for vores gæld til dem, selvom den er ret lille eftersom vi har 8 huslejer i depositum som de kan fratrække.
Vi har desuden sat deres lokaler i stand for rundt regnet 300.000 kr, ting som var nødvendigt for at kommunen kunne godkende dem.

Er der nogen som kender den rigtige advokat?

mvh. Michael 

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 15
Fra  DOKUMENTDOKTOREN.DK Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, 

Det lyder som en rigtig kedelig sag at være havnet i. 

Jeg kan tilbyde dig at få vores advokat til at kigge på det og om hun er den rette - det kan I personligt få en snak omkring. 

Du henvender dig bare her igennem til mig i en privat besked med dine oplysninger.

Tjek mere på dokumentdoktoren.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Dansk Ejendoms-Center Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo en rigtig sur situation og stå i. Du skriver I var blevet enige om ikke at betale husleje, var det udlejer der var enig i det?

Du skriver han har opsagt kontrakten, men jeg går ud fra, at du mener han har ophævet den, grundet manglende betaling, men der et par betingelser der skal være opfyldt, du kan læse mere om det i erhvervslejelovens § 69, men her er et citat:

"Stk. 3. Udlejeren kan kun hæve lejeaftalen som følge af for sen betaling, hvis lejeren ikke har berigtiget restancen senest 3 dage efter, at skriftligt påkrav herom er kommet frem til lejeren. Udlejerens påkrav skal være afgivet efter sidste rettidige betalingsdag og skal udtrykkeligt angive, at lejeforholdet kan ophæves, hvis lejerestancen ikke betales inden fristens udløb."

En anden ting er, om det inventar der står i forretningen tilhører dig eller udlejer? Som regel taber en forretning værdi hvis der ikke medfølger inventar eller hvis forretningen står lukket i en periode.

Du er meget velkommen til at kontakte mig på tlf.: 3537-2822, spørg efter Thomas. Så kan jeg anbefale en advokat der er god til restaurationsbranchen og erhvervslejeloven.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)