Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til mit studieprojekt om Regnskabsprogrammer (ERP og CRM)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 03:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle rare Amino'er

Jeg er i gang med at skrive et studieprojekt om ERP og CRM systemer på det danske marked. Min problemstilling omhandler mere eller mindre de mangler konsulent og revisions miljøet støder på i de respektive programmer de nu bruger eller er konsulenter i.

Mere specifikt når der lanceres nye systemer rettet mod iværksættermarkedet (eks. Dinero eller andre tilsvarende) så er der en del brugere, såsom konsulenter og revisorer/bogholdere, der finder disse systemer passende til dem og deres kunde, men de støder vel på nogle mangler i systemet for at kunne optimere deres arbejdsgange. Hvilket nok er forståeligt da systemerne vel er nye og et tilknyttet udvikler-/partnerrmiljø ikke er etableret, som hos større ERP huse (SAP, NAV, AX, Oracle m.fl.).

Min undersøgelse går ud på at belyse de mangler, som brugere af systemerne føler de har for at optimere deres anvendelse af Dinero eller tilsvarende mindre systemer til iværksætter segmentet.  

Jeg kan forestille mig der er behov for nogle Apps tilhørende disse systemer, og hvad kunne de eventuelt være?

Mit mål er at finde en eventuel fællesnævner, så jeg muligvis kan drage en konklusion om, hvad man som ERP/CRM leverandør skal lægge vægt på i lyset af markedets udvikling fra, at der blev lagt mere vægt på markedet for større ERP systemer til nu hvor der kæmpes om iværksættersegmentet.

Mvh.

Jason

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

A. Jason:

Kære alle rare Amino'er

Jeg er i gang med at skrive et studieprojekt om ERP og CRM systemer på det danske marked. Min problemstilling omhandler mere eller mindre de mangler konsulent og revisions miljøet støder på i de respektive programmer de nu bruger eller er konsulenter i.

Mere specifikt når der lanceres nye systemer rettet mod iværksættermarkedet (eks. Dinero eller andre tilsvarende) så er der en del brugere, såsom konsulenter og revisorer/bogholdere, der finder disse systemer passende til dem og deres kunde, men de støder vel på nogle mangler i systemet for at kunne optimere deres arbejdsgange. Hvilket nok er forståeligt da systemerne vel er nye og et tilknyttet udvikler-/partnerrmiljø ikke er etableret, som hos større ERP huse (SAP, NAV, AX, Oracle m.fl.).

Min undersøgelse går ud på at belyse de mangler, som brugere af systemerne føler de har for at optimere deres anvendelse af Dinero eller tilsvarende mindre systemer til iværksætter segmentet.  

Jeg kan forestille mig der er behov for nogle Apps tilhørende disse systemer, og hvad kunne de eventuelt være?

Mit mål er at finde en eventuel fællesnævner, så jeg muligvis kan drage en konklusion om, hvad man som ERP/CRM leverandør skal lægge vægt på i lyset af markedets udvikling fra, at der blev lagt mere vægt på markedet for større ERP systemer til nu hvor der kæmpes om iværksættersegmentet.

Mvh.

Jason

Hej Jason.

Er ret usikker på hvad dit reale spørgsmål er, men hvis du mangler folk som revisorer (som kan finde ud af Dinero) -> kan du altid tage fat i dem her:

https://dinero.dk/revisor/find-revisor/

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Sep 13
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jason, 

Jeg tror umiddelbart ikke at der er nogen fællesnævner for mangler for iværksætter ERP-systemer. Det de fleste nyere "små" systemer lægger vægt på er brugervenligheden, da det er det målgruppen bl.a. efterspørger. Klart der vil være mangler i dem, men det er baseret på individuelle behov fra den enkelte bruger. Nogle har brug for integrationer til bestemte systemer/webshops, andre har brug for et lagermodul osv osv osv. 

For mig at se er der ikke ét klart svar på det, da virksomheder er forskellige ligesom deres behov og deres krav et et ERP-system der understøtter deres forretning.

Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Tak for dit svar. Jeg kan godt forstå din pointe, det er også rigtigt at behovene er forskellige.

Dog tænker jeg der må være nogle behov/ønsker til disse systemer, muligvis som add-ons, der endnu ikke er opfyldt af systemerne, om end det er med vilje eller fordi man blot ikke har tænkt disse funktionaliteter ind. Kan godt se det lyder helt henne i vejret, som du siger behovene er forskellige til ERP fra virksomhed til virksomhed, dog må der nogle fælles behov for brugere/partnere, mere specifikt hos konsulenter eller revisorer?

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket Kontorartikler

Kan se den pågældende har nogle ønsker sit ERP system som han ikke kan finde opfyldt i et system.

Der må være nogle Add-ons som savnes i disse små ERP systemer (dinero, debitoor m.fl.) som eventuelt allerede eksisterer i de større ERP systemer, der hermed kan dække nogle af de behov standard systemet ikke tilvejebringer. Typisk er de add-ons til de større systemer som SAP, AX og NAV noget komplicerede, og omvendt være behov for nogle små simple add-ons til det mindre komplekse brug. Behovene følger jo systemernes størrelse. Så søger man et mindre system, hvori der er lagt vægt på brugervenlighed og simplicitet så må de små ekstraordinære behov være at finde som add-ons. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Apr 07
Indlæg ialt: 42
Fra  Futurelabs CRM Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen til at række kontakt til mig på jq (A) futurelabs . dk så kan jeg hjælpe dig mht til CRM.

Brug for flere leads eller bedre salgs management tools - Prøv Futurelabs CRM gratis idag og sælg mere til kvalificerede leads.

Futurelabs er Danmark bedste CRM system og er nemt, at komme igang med!

www.Futurelabs.dk

Fra Kastrup
Tilmeldt 10. May 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Intellikom Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jason,

Du kan prøve at kigge med på denne blog http://blog.buildingthetool.com/ , de er igang med at udvikle et helt nyt "agency software" og deler deres tanker på vejen derhen, der er bl.a interviews med forskellige virksomheder hvor de bliver spurgt ind til hvilke funktionaliteter og arbejdsprocesser der pt ikke bliver understøttet godt nok i deres nuværende it systemer.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)