Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IMPORT af varer uden for EU

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere jeg har et par følgende spørgsmål.

Hvis jeg køber en varer i et land uden for EU, er der så moms på det jeg køber varen for ?

Kan jeg trække momsen på de varer jeg køber uden for EU ?

Mange tak på forhånd :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

1 du skal være importregistreret http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

2 ved du, at du vil sælge for mindre end 50.000 kr på 12 mdr ialt - så kan du blive det uden at være momsregistreret og så betaler du dansk moms på prisen inkl. fragt og told og evt gebyr

3 Hvis du momsregistrerer dig eller er momsregistreret allerede, så betaler du ikke moms ved importen men skal opgive 25% af den samlede pris inkl told fragt som importmoms varer fra uden for EU men når det er til erhvervsmæssig momspligtigt brug, så fører du samme beløb på din købsmoms og det koster ikke noget. Du skal dog følge proceduren og opgive korrekt også rubrik angivelser . læs om Importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html hvor du kan finde skemaet for varer uden for EU og følge proceduren. De fleste regnskabsprogrammer har konti der klarer det automatisk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

tak for det hurtige svar.

Når alt kommer til alt så vil dette sige at man ren faktisk kan trække momsen af en varer som er købt uden for EU Inkl. moms ?

eller er har jeg forstået det forkert ?

Mange tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

nej du må læse igen . Du skal ikke betale moms - der skal ikke være nogen moms på fakturaen til dig -  når du som momsregistreret køber ind fra udlandet men du skal indberette som jeg viste dig og det koster ikke noget

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Gælder det også Tyrkiet? Altså at man ikke skal betale moms når man køber varer der fra?

Mvh.

Sevde :-)

Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det har været en livlig diskussion det med om man skal momsregistreres hvis man vil importregistreres.

Du kan ikke oprettet et PMV og være importregistreret, det er ikke muligt. Du skal derfor oprette dig som momsregistreret (Enkeltmandsvirksomhed), men hvis du ikke når at omsætte for 50.000 indenfor 12 mdr, så skal du når du udfylder til Skat angive en forklaring på hvorfor du ikke angiver salgsmoms.

Det er information fra erhvervs og selskabsstyrelsen. Det vil også fremgå når du skal oprette din virksomhed, at det ikke er muligt at lade dig importregistrere hvis du vil oprettte et PMV.

 

mvh

Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens oprette personlig virksomhed (tror sikkert det kan være korrekt at PMV ikke kan importregistreres) og importregistrere det CVR uden moms - og så er det jo helt som et PMV i princip (ved ikke om jeg har været inde på PMV her overhovedet)

Du kan med andre ord sagtens ha CVR og være importregistreret uden at være momsregistreret når det er varer der importeres - bare du kan forudsætte ikke kommer over 50.000 kr i salg/omsætning på 12 mdr i træk. 

Dette var for varer - for her kommer varen ind fysisk og told lægger moms på når det er til en ikke momsregistreret

For ydelser derimod SKAL man som momsfri virksomhed (f.eks. lille omsætning eller lønsumspligtig) være momsregistreret (men ikke importregistreret) og det skyldes at der jo der ikke lægges moms på da ydelsen jo ikke kommer via told eller skat, så der er man pligtig til momsregistrering for derefter at kunne indberette moms korrekt som momsfri virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Tror som vi er enige :) vi forklarede det bare på hver vores måde :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

herligt- Det er jo lidt kompliceret kan man nok påstå. 

varer : Altid krav om importregistrering men kun krav om moms ved de sædvanlige 50.000 i forventning

ydelser: Aldrig krav om importregistrering men er det som momsfri virksomhed (under de 50 i forventning eller lønsum) - krav om momsregistrering fra krone 1

Ellers gennemgået mere for andre her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)