Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selvstændig med spørgsmål om småanskaffelser o.lign.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg ejer en enkeltmandsvirksomhed der kører stabilt (forventer omkring 200.000 kr i indtægter i år). Samtidig er jeg også lønmodtager nogle få timer ugentligt. Og så er jeg fuldtidsstuderende også.

I forbindelse med mit firma skal jeg bruge nogle specielle programmer og har hidtil brugt mit private computer, men tænker at tiden er inde at 'firmaet' køber eget computer og at jeg har mit private computer for mig selv (begge dele skulle være bærbare).

skat.dk's hjemmeside står der flg.: "Anskaffelsessummen for driftsmidler, der har en levetid på højst tre år eller som højst koster 12.600 kr. (2014), kan du vælge at trække fra fuldt ud i anskaffelsesåret."

Er satsen på 12.600 kr. excl. eller incl. moms

Kan jeg købe computeren med studierabat og stadig lade firmaet betale?

I tilfælde af at jeg ikke fortsætter med firmaet om lad os sige 3-5 år, regnes computeren så stadig som noget af værdi som jeg skal betale noget skat af eller ikke?

Vil det være fornuftigt at lade mit nuværende kombinerende mobil/internetabonnement registrere under firmaets navn og så have det andet telefonabonnement og hjemmeinternet som private udgifter?  Vil jeg kunne fratrække mobil/internetabonnement til fulde?

Der dukker sikkert flere spørgsmål, men disse er ret relevante i øjeblikket.

På forhånd tak for hjælpen

Maj7

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Maj7:

1 Er satsen på 12.600 kr. excl. eller incl. moms? 

2 Kan jeg købe computeren med studierabat og stadig lade firmaet betale?

3 I tilfælde af at jeg ikke fortsætter med firmaet om lad os sige 3-5 år, regnes computeren så stadig som noget af værdi som jeg skal betale noget skat af eller ikke?

4 Vil det være fornuftigt at lade mit nuværende kombinerende mobil/internetabonnement registrere under firmaets navn og så hav

1 ex moms

2 ja for skat kan du godt men du skal optimalt ha den til dit firma på fakturaen

3 - alt du køber skal vurderes til markedsværdi og sælges hvis du lukker firmaet -. til dig selv med moms 

4 det er ikke til at sige, men du må regne på det - du skal betale skat af en indtægt på 2.600 kr for værdi af fri telefon, og det betyder at din udgift skal lille omkring 2200 (grundet momsen) samlet for at det betaler sig se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maj7

Jeg ville helt klart overveje at tage fat i en revisor/bogholder, som kan hjælpe dig i hverdagen med dine spørgsmål, og sikre at du får alt med i firmaet på korrekt vis , og får den rigtige moms fratrukket, og får skatteoptimeret korrekt

du kan ligge din opgave ind på www.alego.dk -  få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på din opgave

Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar!

ad.2) Ideen med studierabat hænger selvfølgelig sammen med at jeg så kan købe mere udstyr for færre penge. 

ad.4) mit nuværende kombinerede abonnement er på 199 kr./md., men jeg skal altid tilkøbe data og vil kunne klare mig med abonnement til 299 kr./md.=3588 kr./år.

Jeg må dog lige tjekke om erhvervsabonnement også har samme pris hos min udbyder.

Mvh

Maj7

Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar!

Mit firma har nogle simple opgaver, hvor jeg normalt ikke skal investere i firmaet. Jeg får opgaven, løser den, sender faktura og that's it.

Derfor synes jeg at det ville være dyrt at investere i en revisor nu for at hjælpe med enkelte skattemæssige spørgsmål. Så vidt jeg er orienteret, men I må gerne rette mig, kan man ikke fratrække hele regningen for revisor i skat.

Moms er ellers supernemt at klare selv.

Mvh

Maj7

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hele revisor kan trækkes fra og der er ingen der siger det skal være en revisor. Jeg ville også anbefale hjælp - men brug gerne bare en økonomiperson type bogholder. Det er der mange, også revisorfirmaer der kan tilbyde - jeg tror f.eks www.erhvervs-consult.dk  kan men ellers er der også 3 gratis bud fra www.agera.dk som er amino søster - skriv tydeligt at det er ekstern hjælp med gennemgang af regnskab og ikke revision du ønsker

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)