Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefri kørselsgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et spørgsmål om det lovmæssige omkring udbetaling af skattefri kørselsgodtgørelse, i forhold til at den ansatte skal oplyse kilometertæller start og kilometertæller slut.

Jeg er klar over at man har fradrag efter statens takster fra hjem til arbejdsplads. Når en ansat kørere fra arbejdspladsen til kundemøde har den ansatte fradrag fra arbejdspladsen til kunden og retur.

Hvad nu hvis den ansatte kører på kundebesøg fra arbejdspladsen og kører hjem herefter, da det ikke kan betale sig at køre forbi arbejdspladsen. Så er der naturligvis skattefri kørselsgodtgørelse fra arbejdspladsen til kunden. Er der så kun fradrag efter statens takster fra kunden og hjem?

Hvad hvis den ansatte kører på kundebesøg fra sin bopæl og retur til sin bopæl. Er der så skattefri kørsel fra bopæl til kunde og retur? Er det her 60 dages reglen kommer ind.

Er der nogen der kan være hjælpsomme med et svar vil jeg være meget taknemmelig

På forhånd tak

Sanne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

to begreber - skattefri kørselsgodtgørelse du kan udbetale til den ansatte - og befordringsfradrag som den ansatte får via selvangivelsen for kørsel hjem til arbejde

Hvis den ansatte kører fra arbejde til kunde - så er det du kan betale skattefri kørselsgodtgørelse og kører han så ex direkte hjem (eller ud) så må du betale men du skal fratrække det antal km der ellers var fra hjem til arbejde så medarbejderen ikke både får befordringsfradrag for den strækning og Kørepenge fra dig - Altid kun for de ekstra km der køres for arbejdet se gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)