Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Legater og andet finansiel støtte

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg har en utrolig spændende projekt kørende, som jeg er sikker på vil blive en succes.

Jeg har tænkt på, om det er muligt at søge legater eller andet finansielstøtte ved institutter eller lign. til virksomheden, og vil i den forbindelse hører, om i har erfaringer med dette, eller om i kan give nogle råd?

Tak på forhånd

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv evt. vækstguiden.dk

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

det korte svar er, at det skal du ikke forvente. Dit lokale væksthus kan måske sige lidt mere, men det skal være inden for ganske specielle områder generelt, forskning o.l - der er ikke legater eller penge til almindelige - JEG har en god ide og skal bruge penge til at udvikle den

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Danmark har den næststørste fondssektor i Europa. Der findes mere end 16.000 fonde med sammenlagt 400 milliarder kr. i tilgængelige midler [1]. Kun Sverige topper Danmark på dette område. Mange danske legater bliver aldrig søgt. Jeg har set legatbevillinger fra: 10.000 kr. til 18 mio kroner, og de omsættes til gratis penge.
 
Jeg gør mange ting for at hjælpe iværksættere; studerende, velgørende organisationer og projekter samt sårbare og syge mennesker med at få legater til at betale for medicin, virksomhedsdrift, innovative ideer, og uddannelse etc. Jeg har været involveret i projekter, der har modtaget adskillige millioner kroner i støtte.
 
Jeg er fuldt booket indtil næste år, men jeg tilbyder stadig min mest eftertragtede tjeneste - skræddersyede legatlister
 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget få af disse fonde har en fondat som tilsiger tilskud til nye selskaber under opstart - hvis ikke de ligger i nogle ganske få områder og langt hovedparten af disse fonde er også familiefonde som går til fattige efterkommere af fam Königsfelbaumsen - eller faldne enker osv

Men ja - der findes da fonde man kan søge som virksomhed, vent bare ikke meget hvis det er en alm drifts virksomhed - webshop - app udvikler osv du vil ha gang i trådstarter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

John,

(1) Det hedder "fundats" og ikke fondat.

(2) Den måde fundraisere arbejder på er ikke at søge efter legater med eksakte phrase match, med det du gør/vil/skal, men derimod legater hvis mission falder inden for det din virksomhed skal/kan/gør/kommer til osv.

Jeg har læst over 30.000 legatbeskrivelser på dansk, og aldrig oplevet de problemer alle andre taler om.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har meget begrænset erfaring med at søge fonde, men er det typisk ikke noget man bruger meget tid på at forfølge, og tager det typisk ikke lang tid at få godkendt legater/støtte? Det er vel sjældent et quick fix til at rejse kapital som iværksætter?

Jeg var engang ved at søge støtte fra en EU fond, og fik at vide, at der var 1-2 års sagsbehandlingstid. Det er sikkert fint indenfor medicinal eller lign. hvor man opererer med lange tidshorisonter, men indenfor eks. IT er det jo voldsom lang tid. 

Mvh Carsten

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Den danske fondssektor er en grå og støvet offline sektor administreret af advokater, der tager æren, mens sekræterne gør arbejdet. Det kaldes senicure.

Fondes sagsbehandlingstid er 1-6 måneder. 14 dage fra ansøgning til udbetaling er set før, men yderst sjældent. Regn med op til et halvt år. 

I enkelte tilfæde skal du skaffe et specifikt ansøgningsskema via frankeret svarkuvert. De fleste fonde har ingen interesse i at kommunikere med ansøgere. De kontakter dig hvis du er blevet bevilget et legat, hvorefter det indsættes på din bankkonto. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren - Fuldstændig enig

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)