Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk webshop, men Kunder fra EU?!?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

Jeg har en fin webshop, som jeg har haft i et par måneder nu.

Jeg er dog ved at tvivle lidt, om det er ok, ha priserne både på dansk og euro. For mig ser det lidt rodet ud, og når man også skifter på det danske sprog, så er det en blanding af "dansk og engelsk". (magento indstillinger).

Og hvis man fx har en pris på en vare som koster 499 kr, men når det konverteres til euro så kommer der en del decimaler med, så hvorfor ik runde det til et helt beløb, og komme væk fra den danske pris, således det bliver endnu mere "prisvenligt for en kunde der ser det fra eu land. 

Så jeg har tænkt mig at spørge jer, hvad er fordele og ulemper ved at at ha danske priser med, og evt på dansk også, da det stort set kører fint på engelsk også.

Jeg tog dansk med for at gøre det endnu mere brugervenligt, men er det den rigtige vej at gå? skaber det ik mere unødvendigt forvirring, og er vi dansker ik efterhånden vant til at se priser i euro

(Det skal siges at størstedelen af kunderne er fra europa og ik fra danmark.)

Og vil det være en ulempe SEO mæssigt, hvis man kun kører engelsk, og en potentiel kunde fra danmark, søger på "undertøj" istedet for "underwear". Betyder det færre "visninger"?

I må udover det, gerne komme med feedback, og konstruktive løsninger, hvordan det kan forbedres endnu bedre.

Tusind tak for jeres tid og kommende feedback (forhåbentligt)

mvh

Zahid

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil blive enormt meget glad for lidt input fra jer :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Eftersom at det vel er et dansk firma, synes jeg det ville være dumt at udelukke danske kunder. Det handler nok mere om, at få lavet en perfekt oversat engelsk side med priser i euro, og en dansk side med danske priser. Lige umiddelbart tænker jeg, om du ikke selv kan gå ind og indstille priserne, så de bliver som du gerne vil have dem.

På siden står der: "Dit sprog" og så får jeg mulighed for, at vælge et sprog, men det forstår udenlandske kunder jo ikke meget af. Istedet kan du indsætte et dansk og et engelsk flag, så alle er med!   

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte lige en ting.. når jeg skifter sprog, bliver jeg viderestillet til forsiden - det er lidt træls, hvis jeg er igang med at tjekke dine produkter ud. Held og lykke med det!

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Zahid:
(Det skal siges at størstedelen af kunderne er fra europa og ik fra danmark.)

Min tanke er, at hvis du netop sælger mest til andre europæiske lande end Danmark (og dit fokus ligger på andre lande), skal siden i første omgang være mest brugervenlig og henvendt til disse, dvs. være på engelsk, og med Euro priser. 

Nu ved jeg jo ikke hvor stor efterspørgsel du har i Danmark, men hvis du stadig finder denne andel relevant for din omsætning, er det da en rigtig fin service at have webshoppen på dansk også. Og som du selv nævner, så vil du med udelukkende engelske tekster/produkt-titler have sværere ved at blive fundet på danske søgninger (såsom undertøj). Men hvis andelen af danskere er lille, ville jeg vælge at have engelsk og Euro priser som standard, og så kan dem, som ønsker at få det på dansk, selv vælge at ændre sproget på shoppen (og så må denne andel "leve med" at dine priser har lidt flere decimaler, hvis du lader shoppen omregne til kroner). 

Zahid:
For mig ser det lidt rodet ud, og når man også skifter på det danske sprog, så er det en blanding af "dansk og engelsk". (magento indstillinger).

Denne del er vel mere en "teknisk" problemstilling, og så og sige en del som blot kræver at du får oversættelserne lavet på korrekt vis i dit shop-system. 

Så generelt vil jeg sige at det afhænger af dit fokus, og hvor du mener du kan hente flest kunder - får du flest kunder fra andre europæiske lande, og mener du det er der, du kan øge din omsætning mest, ville jeg fokusere på disse, og så sætte danske kunder, og en dansk oversættelse som 2. prioritet. 

Alternativt kan være at dit shop-system måske via IP-adresser, selv kan se hvilket land kunden er fra - er det en dansker, får denne en dansk udgave, og er det ikke, får denne en engelsk udgave. Jeg ved dog ikke helt om dette er muligt, og i så fald hvad det kræver af arbejde. 

Held og lykke med projektet :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus.

Tusind tak for dit feedback.

Webshop er styret efter, hvilket land man kommer fra. Når en kunde kommer fra eu land, eller uden for eu, så bliver den vist automatisk på engelsk og kun på engelsk sprog. Valutaen er som udgangspunkt valgt til euro (man kan vælge dansk kroner vis det er).....Overvejer også at tilknytte usd med nu, så det kan vises i 3 valutaer....kr, euro og usd alt i alt.

Og hvis en kunde kommer fra Danmark, så bliver webshoppen automatisk valgt på engelsk (mulighed for at skifte til Dansk) og valutaen bliver også vist på Euro (mulighed for at skifte til kr)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Den er sat efter IP, og når en kunde ser shoppen uden for EU, så bliver priserne vist uden moms :-)

Jeg vil helt klart gøre kunder  fra EU til min første prioritet fra nu, og så må andet komme i anden række. 

Tusind tak for dit feedback også Uffe :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)