Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg prøver at oversætte theme i WordPress - men noget går galt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Nogle steder på min webshop står noget på engelsk, bla. i checkout. Jeg har fundet ud af at det er mit theme der er skyld i dette, da WooCommerce og WordPress har oversæt det meste til Dansk, jeg har også nu oversæt det sidste og sat filerne da_DK.mo og da_DK.po ind i mit theme gennem min database, men nu når jeg prøver at redigerer define(WP_LANG, '') i wp-config.php, så kan jeg ikke finde define(WP_LANG, '') og hvis jeg selv sætter den ind så kan jeg slet ikke komme ind på WordPress, da den melder fejl præcist det sted jeg har sat den ind.

Er der nogle, der ved hvad jeg kan gøre? Smile

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør skrive som følgende i wp-config.php:

define('WPLANG', 'da_DK');

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Sprogindstillingen er flyttet fra wp-config.php til administrationspanelet i WordPress 4.

Settings > general > Site Language.

 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, den melder ikke længere fejl, men det oversatte er stadig på engelsk. 

Jeg har lagt da_DK.po og da_DK.mo ind under public_html - wp-content - themes - mit theme - languages. Er det det rigtigte sted at ligge filerne eller er det her fejlen ligger?

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gita 

Wordpress er allerede sat til dansk og det samme er WooCommerce, men der er desværre nogle steder i checkout og i kurven hvor det står på engelsk bla. hedder "Gå til Kassen" "Proceed to Checkout". 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du specielle WooCommerce skabeloner i denne folder?

wp-content/themes/DitTemanavn/

Hvis du har det, så gælder de før de standard-skabloner, der ligger i din WooCommerce plugin-folder. 

Og det kan være den, der har lavet temaet ikke har sørget for at dine tekster kan oversættes. I så fald er det umiddelbart nemmeste at rette det i de enkelte php-filer i din theme-folder.

Dog pas lidt på, for hvis du får problemer ved at sætte førstnævnte ene linje kode ind. Alene i denne her er der mindst 3 fejl :-)
define(WP_LANG, '')  

Skal se sådan her ud
define('WPLANG', ''); 

 
Og hvis du har WordPress 4 bliver linjen så ikke længere brugt til noget. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Har du specielle WooCommerce skabeloner i denne folder?

Ja, det har det. Hvad foreslår du så at jeg skal gøre? 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Freak1000:
Ja, det har det. Hvad foreslår du så at jeg skal gøre? 


Det er så der du først skal tjekke om du har template-filer som har overhovedet kan oversættes.

Der er flere ting, der skal vides noget om for at træffe den rette beslutning - så jeg kan ikke bare lige give dig svaret da jeg kun har din beskrivelse og ikke kan gennemtjekke koderne.

Det er sådan noget, der måske vil tage mig en halv dag at kommunikere detaljerne i hvordan man gør for en fuldstændig begynder, men sandsynligvis et kvarter for mig at fikse. Plus jeg ofte skal bruge lang ubetalt tid på at instruere folk i at sende mig de info jeg skal bruge.

Jeg vil foreslå du betaler dig ud af det vha af en WordPress konsulent.

Det bliver ikke mig pt - men de burde være til at få øje på herinde.

Held og lykke med shoppen :-)  

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)