Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag af træningstøj?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en virksomhed hvor jeg underviser i idræt og vil gerne købe træningstøj og sko som jeg kan bruge til dette formål - spørgsmål:

1. Er det fradragsberettiget? 

2. Hvis det er fradragsberettiget, må jeg så kun anvende det ved jobs i min virksomhed?

Håber på svar :)


 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ifølge mine erfaringer særdeles vanskeligt at få fradrag for arbejdstøj. 

Jeg fandt denne side, hvor der gives en meget god beskrivelse af det: http://privatrevision.dk/fradrag-for-arbejdstoj/ 

Selv har vi fået at vide, at "hvis tøjet/skoene (kan) bruges privat, er der ingen fradrag".

Selv ved tøj, der har karakter af uniform, er der ganske strenge regler omkring, at det skal være et krav, at alle i firmaet skal gå i denne "uniform", firmaets navn skal være broderet på tøjet osv.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

stormasten:
2. Hvis det er fradragsberettiget, må jeg så kun anvende det ved jobs i min virksomhed?
Gad vide om det er ligesom med bil - at du vil blive beskattet af hvor meget du går i det? Check lige en gang med Skat og lad os høre.

PS Køb nu det tøj - få dit fimalogo på - brug til arbejde og træk det fra. Når du bliver kaldt ind og skal forvise de regnskab for de seneste 10 år - så falder kontorassistenten måske over det - måske ikke ..... og hvis ja - så kan I så diskutere det.

Jeg forudsætter at du køber kvalitet som svarer til den kvalitet du selv ville benytte - som et minimum.

Get on! Og får gang i din virksomhed og lad være med at bekymre dig om ting som det her fx der er relevant for at du kan fremstå proff.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Når vi sælger "Profil" beklædning til virksomheder, hvor dette skal benyttes som arbejdstøj uden medarbejderne bliver beskattet af disse, er der endog meget forskellige regler fra div. revisorer.

Det der dog skinner igennem er at de fleste revisorer godt vil godkende profiltøjet, hvis det i medarbejderens ansættelses kontrakt er understreget, at udleveret profil/arbejdstøj kun må benyttes til formål som er i virksomhedens ånd/formål, samt at der skal være synlig virksomhedslogo på tøjet.

Jeg ville dog tage fat i min revisor og spørge indtil hvad han vil sætte sin underskift på, da det jo er ham i sidste ende der skal underskrive dit regnskab.

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de hurtige svar!

jeg har hvert noget jeg skal have tjekket op på :)

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det minder mig lige om et tillægsspørgsmål.

Hvad med massage eller fysioterapeutisk behandling, i forbindelse med skader som idrætsunderviser i egen virksomhed, er det fradragsberettiget?

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Do it ..!

Du kan kun risikere et nej ...

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt anser SKAT tøj som en privatudgift.

Du kan dog bl.a. få fradrag såfremt din erhvervsmæssige anvendelse slider mere end normalt på tøjet (hvilket kunne være en mulighed her, og muligvis ikke for skoene). Normalt sondres der mellem privat og erhvervsmæssig benyttelse således, at fratrukket tøj alene skal anvendes til det erhvervsmæssige formål.

Påtrykt reklame på tøj i din enkeltmandsvirksomhed vil ikke automatisk give fradrag.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

stormasten:

Det minder mig lige om et tillægsspørgsmål.

Hvad med massage eller fysioterapeutisk behandling, i forbindelse med skader som idrætsunderviser i egen virksomhed, er det fradragsberettiget?

Det er ikke fradragsberettiget.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)