Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad vil det siges at være EU registreret?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Jeg er ved at starte ny virksomhed, hvor jeg har tænkt mig at sælge sko. Jeg har fundet en sko leverandør fra Spanien og jeg har fået CVR nr. samt er importregistreret. I det at jeg er ved at bestille skoene får jeg en pris for skoene samt fragten - som jeg får betalt med det samme. Dog er der et problem som jeg ikke rigtigt forstår hvad er, selvom jeg har prøvet at slå det op flere gange. Jeg får følgende meddelse fra leverandøren:

"Our advisor has informed us that yr company is not registered as an EU operator, therefore we are obliged to charge you the Spanish IVA (Tax) of 21%.

If you registered your company as such, you would avoid such payment from that moment onwards." 
Jeg håber at det er noget som nogle af jer måske kan hjælpe mig med at forstå og på forhånd tak. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kræves ikke importregistrering for at importere fra EU/Spanien. Hvis du er momsregistreret skal du kunne levere uden spansk moms til dig. Måske din momsregistrering ikke er gået igennem nu - ellers er dit moms nr = dit CVR med dk sat foran

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Oct 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John, 

Men det er også det med momsregistreringen som har forvirret mig en del. For ud fra den kvittering jeg har fået vedr. mit CVR nr. har jeg svært ved at skimme om jeg er momsregistreret eller ej? for af hvad jeg har læst mig frem til, kan man ikke have et CVR nr. uden at være momsregistreret? Jeg har nemlig også givet mit CVR nr. med DK foran til leverandøren. Vedhæftet sender jeg lige den kvittering for mit CVR. nr. hvis du vil hjælpe mig med at forstå dette? 2502.CVRanmeldelse.json-2.pdf

Mvh,

Vi Kim Nguyen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan gå i ændringsblanketten og der se om du har kryds i moms - eller du kan checke dig i skats system - man kan godt få CVR ved kun at importregistrere, så bare check i ændringsblanketten - du er sikkert ikke momsregistreret eller den er ikke gået igennem endnu

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Oct 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, super. Mange tak for svar, jeg laver et opkald til SKAT. :-) 

Mvh,

Vi Kim Nguyen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

SSShoes:
Okay, super. Mange tak for svar, jeg laver et opkald til SKAT. :-) 
hvis du har en time så fint nok, men de kan jo ikke momsregistrere dig- det kan du selv på 5 minutter på virk.dk i ændringsblanketten

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Oct 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu været inde og tjekke om jeg er momsregistreret - og det er jeg ikke. Problemet er bare at jeg har betalt den spanske moms og at de har sendt ordren til mig nu. Så jeg vil høre skat om jeg skal momsregistrere dette, eller bare køre det uden moms da partiet ikke vil kunne omsætte for mere end 50.000 alligevel. Derefter kan jeg jo momsregistrere mig, ved næste ordrer? 

Mvh,

Vi Kim Nguyen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan du godt - du må så bare betale den spanske moms og tage den som udgift i regnskabet - og ja så kan du fremadrettet momsregistrere. fra det øjeblik du er momsregistreret skal du lægge moms på dine priser og kan trække moms fra indkøbet 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Oct 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar igen igen, jeg har lige sidste spørgsmål, når du nu siger at jeg skal trække den spanske moms fra som udgift i regnskabet. Når jeg momsregistrere mig gælder det så først fra d.d. alle mine fremtidige køb og salg eller gælder det også for tidligere køb og salg? Ved ikke om du forstår hvad jeg mener? :)

Mvh. 

Vi Kim Nguyen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

som ikke momsregistreret betaler du spansk moms af købet og så er hele prisen inkl. moms en udgift du bogfører - som momsregistreret betaler du ikke moms ved import fra EU og prisen er så lavere som udgift da den er uden spansk moms -  Du skal så til den tid angive import moms som ikke koster noget - http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)