Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt selskab eller opret under nuværende CVR

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Fra  NicolaiTeglskov.dk Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej seje iværksættere!

Jeg er ved at udvide min virksomhed, og jeg har brug for jeres hjælp til følgende:

I dag har jeg enkeltmandsvirksomheden Team Out, som primært arrangerer polterabends.

Min plan er at starte en webshop med salg af en bestemt type outdoor udstyr. 
Måske en webshop nummer to med en anden type outdoor udstyr.
Begge to via Drop Shipping.
Logo og domænenavn skal laves til hver enkelt webshop.

Der kommer selvfølgelig flere udgifter ved at have flere virksomheder:
Forsikring har jeg undersøgt, og ved Codan kan man få tilknyttet et ekstra CVR nr. på sin nuværende erhvervsforsikring for et symbolsk beløb.
Nets aftale gælder vist kun for domænenavnet, så her ved jeg ikke, hvor meget der er at gøre
Betalingsgateway kan man typisk få et ekstra domæne for 50 kr./md

Spørgsmålet lyder hvordan ville du, seje iværksætter, gøre i mit tilfælde? Og hvorfor?

Jeg har selv overvejet et par scenarier, men vil gerne høre jeres inputs først.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

flere virksomheder er ikke muligt når du taler enkeltmands personlig virksomhed, for man kan kun ha en per person. Du skal derfor stifte selskab som givet vil kunne koste lidt mere, ex lovpligtig arbejdsskadeforsikring som du er fri for i personlig virksomhed og vel pris for erhvervskonto og mere behov for regnskabshjælp

Du må godt har forskellige linjer / brancher i din personlig virksomhed men ellers er det selskab vi taler om

Læs her om forskel, personlig virksomhed og selskab - for og bagdele http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Fra  NicolaiTeglskov.dk Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg håbede bl.a. på svar fra netop dig - hvor heldig er jeg :-) Tak for din blog med masser af gode indlæg. Jeg skrev til dig i sidste uge ang. døde links på din IVS side - fedt du rettede det så hurtigt.

Jeg kan lige så godt nævne mine scenarier:

A: oprette et IVS med et semi-generisk navn, i stil med Outdoor grej IVS.
På hver webshop kan der så stå: "navn - en del af Outdoor grej IVS" indtil dette forhåbentligt bliver ApS.

B: oprette et IVS pr. webshop.

C: køre det under mit nuværende CVR nr. i min enkeltmandsvirksomhed.
Hvordan deler jeg regnskabet op her?
Skal jeg have oprettet flere SE-numre?
Hvad skriver jeg på fakturaerne?

Tak for jeres tid

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

A er ligetil - med de omkostninger og fordele et IVS har

B synes jeg personligt kan være overkill - omkostninger i hvert

C hvis ikke risiko af betydning ville jeg gøre det - du kan får regnskabsprogrammer hvor du kan ha afdelingsregnskab men i øvrigt er det jo ikke et skattekrav - og ja du kan ha flere SE numre hvis du vil og du kan ha separat moms med hvert sit overordnede regnskab - en revisor kan let anvise programmer der kan køre afdelinger og sags regnskaber - som ex visma summa i enterprise version

er der risiko af betyding så ET IVS med ikke under 24.999 i kapital fra start (tror ikke på 1 kr selskaber som har negativ kapital efter første frimærke, og læg så lovpligt arbejdsskade forsikring ind - så mangler der hurtigt et par tusinde kr inden de overhovedet kommer i drift

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg tillader mig lige at spørge mens tråden er igang.

Jeg har en enkelmandsvirksomhed/reklamebureau og kunne godt tænke mig at udvide med at lave en webshop. Det er hjemmelavet ting jeg vil lave og sælge. Kan jeg bare gå igang med at lave en webshop under mit samme CVR nr og så kører det bare derud af eller det er måske ikke lige til? 

Tak for dit svar. :) 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

(

pudebetræk:
Jeg tillader mig lige at spørge mens tråden er igang.

Hej pudebetræk. Jeg synes, du skal starte en ny tråd, så vi ikke blander tingene sammen :-)

)

Hej Nicolai.

Jeg synes som John at du skal vurdere risikoen. Hvis den er minimal, ville jeg også fortsætte som enkeltmandsvirksomhed. Hvis du regnskabsteknisk ønsker selskaber for at kunne opdele dit regnskab, er der - som nævnt - også råd for det.

Grunden til at nogen - måske - alt andet lige hellere vil handle med IVS, ApS og A/S, er at her kan (A/S: skal) der være en bestyrelse - og ofte statsautoriserede revisorer - bag, som i højere eller mindre grad er garanter for, at selskabet kører fornuftigt - og at der kan ligge en betragtelig anparts- eller aktiekapital bag. "Enkeltmands-ApS" uden bestyrelse og lav anparts-kapital opfatter jeg primært som drevet af personer, som ikke vil tage personlig risiko, men have mulighed for at kunne dreje nøglen om, hvis det ikke går alligevel . Jeg kan godt se ideen i IVS, men jeg har mere fidus til enkeltmandsvirksomheder og I/S, hvor man hæfter personligt. Det er muligt, at der findes argumenter imod denne holdning, og dem vil jeg i så fald sætte pris på at få - man skal jo heller ikke gro helt til i sine holdninger.

I øvrigt held og lykke!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

pudebetræk:

Hej John

Jeg tillader mig lige at spørge mens tråden er igang.

Jeg har en enkelmandsvirksomhed/reklamebureau og kunne godt tænke mig at udvide med at lave en webshop. Det er hjemmelavet ting jeg vil lave og sælge. Kan jeg bare gå igang med at lave en webshop under mit samme CVR nr og så kører det bare derud af eller det er måske ikke lige til? 

Tak for dit svar. :) 

Ja absolut. Hvis det bliver til over 300.000 kr i oms mener jeg det er - eller bliver din hovedbeskæftigelse så skal du registrere en bibranche der passer til den type salg (find branche på virk.dk) og det kan du i øvrigt altid gøre gratis som personlig virksomhed - så ja - bare i gang

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak skal du have for svaret.

Så den firmakonto jeg har. Der står x antal kroner på som er tjent på det jeg har nu i mit reklamebureau. Må jeg bruge pengene på køb af webshop, evt små produkter osv til min nye shop? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

pudebetræk:
Så den firmakonto jeg har. Der står x antal kroner på som er tjent på det jeg har nu i mit reklamebureau. Må jeg bruge pengene på køb af webshop, evt små produkter osv til min nye shop? 
ja vist må du det - det er helt samme firma- helt samme CVR så længe du bare har forskellige aktiviteter, skat blander sig ikke i hvor mange aktiviteter du har, bare du beskatter af overskuddet

Hvad du ikke måtte var, at tage ubeskattede penge i din personlige virksomhed og bruge til ApS kapital i nyt selskab, men inden for samme personlige virksomhed - no problem

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Fra  NicolaiTeglskov.dk Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske værd at nævne, at jeg påtænker at mit nuværende firma, Team Out, skal være et ApS når der et kapital til det.

Dette taler måske endnu mere for, at køre det ind under Team Out, som nu er en enkeltmandsvirksomhed..?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)