Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop med skindtasker købt i Kina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i gang med en webshop hvor der sælges tilbehør til kvinder (tørklæder, tasker og smykker). Jeg sælger selvfølgelig ikke kopivarer, men har lige et spørgsmål som jeg er i tvivl om.

Taskerne som jeg køber i Kina er uden logo, men hvis en taske minder om en designer taske i designet (placering af lynlås, lomme, str. farve) er det så en kopi taske, selvom der ingen logo er? Jeg kender jo ikke til alle de tasker som kendte mærker laver.

Jeg ved der er en regel der hedder 15% forskel fra original, men det er da svært på alle de utalige tasker der findes.

Håber I kan hjælpe, da jeg ikke vil gøre noget ulovligt.

Mvh

Nadia

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du er i tvivl hvorfor så ikke bare designe og producere dine egne tasker?

mvh

http://www.mwcreation.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

som du er inde på er der ikke en facitliste - og de 15% er som heller ikke lovbestemt. Man kan sige, at hvis ikke de er ændret MINDST 15% på alle vigtige punkter (der er ikke noget at flytte en lomme 15% men alle de helt typiske karakteristika i princippet) så kan det sagtens risikere at være en kopi. At der ikke er logo er bestemt ikke noget bevis, der laves oceaner af Gucci og andet - med ganske små ændringer, og de er stadigt kopier uden logo

Desværre er det besværlige svar, at du har ansvaret, ingen andre, og at du ikke kan kende alle tasker i verden er helt korrekt, men vil ikke forhindre du kan anklages.

Start med at kende alle de mest kendte og deres varianter og se om du synes det du køber minder stærkt om noget - for regn med at der er masser af kopi takser fra Kina desværre - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en for lang og dyr en proces. Det er en mindre webshop jeg vil drive ved siden af mit arbejde.

Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svar. Jeg kender selvfølgelig til monogrammer på LV Gucci og Burberry. Men mange mærker som Balenciaga Dior Dolce gabana,  laver jo utal af tasker, og der er vel ingen som opfinder den dybe tallerken hver gang. Det er et svært emne og nok umulig at være sikker på designet medmindre man selv designer det.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)