Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket forlag går jeg til?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

... og hvordan approacher jeg?

Jeg synes selv jeg har fået en god idé til en faglitterær bog. Jeg er utvivlsomt også i stand til at skrive den uden støttepædagog. Idéen virker bedst hvis bogen udkommer bredt. Det vil sige sådan mere "årets mandelgave" end en bog man spørger efter og får bestilt hjem.

Jeg ved meget lidt om branchen, er dog ikke bange for egentlig bare at kontakte eksempelvis politikens forlag, fremlægge idéen og håbe på det bedste. Men kan jeg mon af aminoer med en smule erfaring få et råd med på vejen?

Er der forlag som er liiige lidt mere friske til at åbne døren for en newbie?
Hvad skal jeg medbringe, og hvad skal jeg lade være med?



 

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå ind på forskellige forlag's hjemmesider og se hvad de kræver, når du fremsender dit manuskript. Send det de ønsker.

 Jeg droppede dog til sidst tanken om, at få et etableret forlag til at udgive min egen bog. Så jeg giver hele branchen fingeren og udgiver den selv næste år Big Smile

 

Men sådan er der jo så meget. Mit råd er at du skal se, hvad de forskellige forlag kræver når du indsender manuskript, synopsis m.m. osv. osv.
Skriv ned, hvad deres forventede svartid er. Når der så er gået de sædvanlige 4-6 uger før de har læst dit manuskript, så hører du oftest fra dem. Enten ja eller nej. Har du intet hørt, er det ok at du kontakter dem og hører dem ad.
Her vil du også finde ud af, om de overhovedet er nogle du gider have med at gøre. Svar som "det er glemt" eller noget i den retning er også et klart signal til dig om, at du skal holde dig fra dem. Uanset om det er etablerede forlag eller ej. De tager dig ikke seriøst og det skal du aldrig acceptere :)

 

Held og lykke med dit projekt!

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Har du chekket Books on Demand  www.bod.dk

Hos dem er det relativt let at få udgivet en bog, og du bestemmer selv indholdet. De udgiver både faglitteratur og skønlitteratur.

Et familie medlem har udgivet en bog via dem.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 235
Fra  www.catertrader.dk Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet Gyldendal !!!

www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare et forslag, men en hel anden ting du kan gøre, er at udgive den som e-bog, lav en salgsside til den hvor du sælger den fra, og promovér den så f.eks gennem adwords. Det har jeg med stor succes selv gjort, med en bog jeg har skrevet. Og Hr. Thorborg har jo også gjort det med sin E-Pusher.

 Mvh

Jean

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tips og pointers. Gyldendal har en opskrift på hvad jeg skal gøre på deres website... det har Politiken ikke. Så jeg napper Gyldendal og venter de uger der skal ventes.

Når jeg siger "årets mandelgave 08" så er det, at gode råd som at udgive selv enten e-wise eller tyren ved hornene ikke det rette valg imo. Den skal simpelthen helt frem i vinduet - alle steder. (det er måske alle forfatteres drøm, men om det så er realistisk kan jeg jo lade eksperter på Gyldendal vurdere)

Det kan være jeg tager fejl med hensyn til profit ved at udgive selv, men i virkeligheden vil jeg allerhelst se nogen bære produktet videre når det er kommet ud af knolden på mig. I stedet for at se mig selv som forlægger. (jeg har andet kørende).

Jeg glæder mig til at vende tilbage når idéen er solgt.. for amino kan i den grad bidrage til bogens indhold.


 

Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis Gyldendal eller andre store forlag siger nej tak til din ide, kan du prøve at henvende dig til mit forlag www.ec-edition.dk.
Det som de fleste med forfatterdrømme knækker halsen på, er det lille marked der er for dansksprogede bøger.
Og det er omkostningstungt både økonomisk og mandskabsmæssigt at trykke, udgive og sælge bøger i Danmark.

Men som sagt, glipper det andet, er du velkommen til at sende mig noget materiale på din ide.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)