Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestillingsvarer - hvornår skal jeg trække beløbet fra kontoen?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Når en kunde bestiller en specielfremstillede vare, skal man så trække beløbet fra kunden ligeså snart ordret er bekræftet? Her er der også tale om at der er ingen ombytningsret/returret på varen. Eller skal jeg først trække beløbet fra når varen er færdig og er klar til at blive sendt. Leveringstiden er ca. 2 uger. 

Tak for hjælp :)

Mvh
Kay 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt i ikke har aftalt forudbetaling bør du vente med at trække beløbet til den dag du afsender varen.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kayzee

Det kommer helt an på, hvad du har aftalt med kunden. Ved specialordrer er det helt normalt at forlange pengene forud, men det skal aftales på forhånd.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også du skal passe på her. For de fleste ville vel forvente at du først trækker pengene når varen er sendt.... Og det kan hurtig give en sur kommentar på trustpilot hvis en kunde føler sig forurettet.

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak for svarene.. Jeg vil trække pengene først når varen er sendt. Better safe than sorry.

Nu tænker jeg så på hvis nu varen er klar til forsendelse, men så har kunden nået at annullere betalingen. Hvad skal der ske så? Må de godt det som kunde? og hvis ikke, sender man så bare en regning til dem eller hvordan?

På forhånd tak

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 10
Fra  MauLaserTech Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må godt kræve forudbetaling, hvis varen skal specielfremstilles. Det er jo en varer som laves specielt til denne kunde (kan være farve, design eller noget helt 3. som kunden har valgt). 

Er det en standardvarer/lagervarer så må du ikke trække pengene før varen afsendes til kunden. 

er det B2B eller B2C du handler med?

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Det er B2C. Og det er standardvarer, så ja, jeg vil trække beløbet først når varen skal sendes :)

Men hvis ordret er annulleret og varen er allerede blevet fremstillet, er det så bare en tab og så er det bare ærgerligt? 

Mvh

Kay

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom det er et specialfremstillet produkt, så fremgår det tydeligt at din indløsningsaftale, at penge på dankort eller kreditkort først må hæves, når varen ER sendt!

Dvs du må ik hæve beløbet efter bestilling, med mindre du ønsker problemer med dit kortindløser, da kunderne før eller siden vil brokke sig...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 10
Fra  MauLaserTech Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der bliver skrevet, så bør du følge retningslinjerne når det er betalingskort.

Jeg ville kræve forudbetaling eller depositum for speciel fremstillede varer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Ja det er jeg godt klar over nu, pengene vil blive trukket først når varen er sendt.

Men hvad sker der så hvis kunden har fortrudt bestillingen mens eller efter varen er blevet produceret?

Mvh

Kay

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)