Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejlfakturering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i forbindelse med et projekt modtaget en faktura for det arbejde, som mit firma har lavet.

Imidlertid har modparten sendt fakturaen personligt til mig.

Vi er uenige om beløbsopgørelsen. Jeg overvejer at betale det beløb, som jeg erkender at skylde (betale det fra mit firma - et IVS), men hvis jeg gør dette, så anerkender jeg vel også, at det er mig som privatperson, at de kan fakturere eller?

I tilfælde af en retssag vil jeg jo blot benægte, at det er mig, der skylder pengene, men mit firma, hvorfor de ikke vil nå langt.

Gode råd og input modtages.

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Modparten mener i øvrigt, at det er korrekt, at de har faktureret mig personligt....

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er lidt forvirring i det du skriver. Du modtager vel ikke en faktura som du skal betale, for noget arbejde du har udført ??

Det vigtigste er at i bliver enige om beløb der skal betales og hvem der skal betale det. Herefter skal der udstedes en kreditnota der ophæver den første faktura, og til slut sendes den rigtige faktura til dit firma.

Du skal ikke betale noget privat, da du så hæfter for det som privatperson.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

mrbondi:
Jeg har i forbindelse med et projekt modtaget en faktura for det arbejde, som mit firma har lavet.
du må mene - som dit firma har fået lavet

Hvis den der fakturerer dig - gør det til din person, så vil du skulle be ham om ny faktura til dit IVS på det CVR nummer det har. Det forudsætter så, at du har bestilt klart i det IVS for hvis den der fakturerer dig har haft grundt til at tro, at du bestilte som person, så har han ret til at fakturere dig personligt.

Så enten har du bestilt klart i IVS navn og skal ha kreditnota for personlig faktura og ny faktura til IVS - eller også kan du ikke påvise, at du har bestilt via IVS, og så har du personligt ansvar for regningen. 

Du skal ikke betale fra person hvis det er IVS der skylder helt enkelt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)