Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtjening på madblog

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og godt kunne bruge lidt sparring og inputs. Jeg er i gang med at lave en niche-blog inden for madlavning, hovedsagligt med opskrifter, men også en artikelsektion omkring udstyr, teknikker osv. Jeg har en masse tanker og ideer der flyver rundt, men jeg er godt i gang med selve konceptudviklingen og har lavet en overordnet plan for indhold, hvordan siden skal se ud og hvilke funktioner der skal være osv. Jeg har desuden fundet flere ledige domænenavne der indeholder keywords som jeg vil mene jeg vil stå rigtig godt med.

Hele pointen er at den på sigt gerne skulle kunne generere lidt indtjening men jeg ved ikke hvilke muligheder jeg skal benytte mig af, eller om det overhovedet er noget jeg skal implementere fra start?

Udgangspunktet var et ”almindelig” affiliate-program hvis man kan kalde det det, samt evt selv finde partnere i forbindelse med produkthenvisninger o.lign. men der findes jo andre muligheder og jeg kunne godt bruge lidt sparring på den front.

Så hvad har I gode amino-folk at sige til selve ”indtjeningskonceptet” og mulighederne?

Der ud over kigger jeg efter Wordpress themes og har allerede et par mulige kandidater jeg umiddelbart mener har de funktioner jeg efterspørger, og nu er min plan så at jeg hurtigst muligt vil lave et test-site jeg kan begynde at udforme og strukturere for at få det hele sat lidt i system.

Hvordan kommer jeg lettest i gang med det? Umiddelbart tænker jeg noget i stil med en lokalopsætning eller hvad man ville kalde det, så jeg kan arbede offline da jeg pt. Kun har begrænset internet i form af mobil bredbånd. Eller er det smartest at gøre noget andet?

Mvh Kim aka KokBlog :)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om, du venter på at alle ænder står på en lige række, før du begynder at skyde.

Mit råd til dig er, at starte din blog nu. Du kan altid vælge et nyt theme, nye måder at tjene penge på osv. efterhånden som du bliver bedre og får mere erfaring.

Hvad angår keywords i dit domænenavn, så er det ikke så vigtigt længere efter Googles opdateringer. Vælg i stedet et navn der er let at huske - og gerne noget der refererer til din niche, men glem domænenavn der er fyldt med keywords. 

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sgu ikke lade være med at grine lidt af det du skriver. For må nok indrømme at du desværre har alt for meget ret i din første linje Skype-Giggle

Jeg overtænker til tider tingene alt for meget og det kan hurtigt gøre at jeg spænder ben for mig selv. Det er også nogle gange svært at se sine egne fejl, men det fik du så lige hjulpet lidt med der så tak for det :)

Jeg tager udgangspunkt i dit råd og får købt mig et domæne og et webhotel og prøver at gå i gang med det som en start :)

Min bekymring gik nok også mest på om der var noget der skulle tages højde for inden men screw it! Jeg går i krig :)

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dit amino-navn minder mig om cockblock. Sjovt ordspil, eller uheldig sammentræf? Stick out tongue

Anyway, hvad angår indtjeningsmulighederne, så har jeg umiddelbart 4 forslag:

1) - Affiliate for køkkenudstyr (alt fra blendere til piskeris). Lav eventuelt nogle guides, sammenligninger, eller inkluder det i dine opskrifter - f.eks. en liste over nødvendigt udstyr til lige netop den og den opskrift.

2) - Affiliate for kogebøger. Du kan hurtigt finde en masse gode bøger og e-bøger om specielle nationalretter, slankeretter, og hvad ved jeg.

3) - Digitale produkter (e-bøger, videoguides, podcasts osv.). Dette punkt er ved at finde sig mere og mere til rette på markedet - også i Danmark. Her kan du f.eks. lave din egen e-bog med 10 sjove opskrifter, 5 slankeopskrifter, eller tips til at holde køkkenet rent, osv., osv. Sælg så din e-bog på dit website, eller giv den gratis for at få sign-ups til nyhedsbrev. Se eventuelt onlinebijobber, hvor Tue Lindblad skriver om digitale produkter.

4) - AdSense. Det er selvfølgelig ikke det mest optimale, men en enkelt AdSense-annonce kan sagtens bruges hist og her. Specielt i artikler/opskrifter, hvor det ikke er oplagt med andre indtjeningsmuligheder. Du behøver dog selvfølgelig ikke altid at monetize hvert enkelt indlæg.

Jeg håber, det hjælper, og god vind! Smile

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)