Jo mere målrettet du kan placere dine annoncer i forhold til dine kunder, desto bedre.
Hvis du sælger tøj til den unge moderigtige pige, så skal du afgrænse din annonce så den matcher målgruppen.
Dvs. afgræns den til kun at blive vist overfor kvinder, i alderen X til Y, + andre parametre du finder vigtigt i forhold til målgruppen.
Yderligere skal du også lave en annonce der fanger, så kunden bliver nysgerrig &/eller interesseret til at klikke på annoncen.
Lav en detaljeret beskrivelse eller undersøgelse af din målgruppe, hvilket kan hjælpe dig med effektiv markedsføring.
Dvs. hvem køber dine produkter / serviceydelser??
- Køn
- Alder
- Indkomst
- Bopæl
- Købsadfærd i forhold til dit produkt (tilbudsjæger = vægt på det gode tilbud - Kvalitetsbevidste = kvalitet, nytteværdi, opfylde behov)
Du vil opleve at jo mere målrettet din kampagne er, desto bedre CTR vil du få..