Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på fundraising???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vel mødt!

Jeg søger gode råd til at afstemme min pris på at søge fondsmidler for en folkeskoleskole. Skolen har indvilget i at betale mig for mit arbejde, så det er en glimrende start. Inden for andre brancher vil jeg forlange min fulde timeløn, men det ved jeg er urealistisk for en skole. Min umiddelbare plan er at gå ned på min minimumsløn som er to gange min overenskomstmæssige løn. Som tillæg vil jeg aftale en bonus, hvis ansøgningen går igennem eller skrive ansøgningsarbejdet ind som en del af ansøgningen.

Er der nogen, der har erfaring med fundraising for organisationer med få midler og kan give nogle flere perspektiver med sagen? Hvilket snit skal jeg ligge?

Ha' en god dag derude!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver ikke så mange fundraisingopgaver mere, men tidligere plejede jeg at give to eller tre tilbud.

Jeg startede med at vurdere, hvad jeg realistisk set kunne rejse til det pågældende projekt, og hvor mange timer, jeg realistisk set skulle bruge på det.
Så gangede jeg mit tidsforbrug med min ønskede timebetaling.

Herefter lavede jeg et tilbud, med en høj fast betaling og en lille procentvis bonus, der til sammen ville matche min ønskede indtjening, hvis jeg nåede målet.
Tlibud nr. 2. rummede en lavere fast betaling og en højere procentvis bonus, og gav ved fuldt opnået mål et stykke over min ønskede indtjening.
tilbud nr. 3. rummede en meget lav fast betaling og en meget høj procentvis bonus, og gav ved fuldt opnået mål et godt stykke over min ønskede indtjening.

På den måde har jeg typisk fået kunderne til at vælge tilbud nr. 2, da de ikke vil tage risikoen i tilbud nr. 1, og da de ikke vil betale den høje pris i tilbud nr. 3.

Jeg har sørget for, at en del af betalingen har været forudbetaling for at sikre mig kundens evne og vilje til at betale.

Jeg har altid forudsat, at min bonus beregnes af det bevilgede - uanset om kunden efterfølgende vælger ikke at anvende de bevilgede midler. Det sikrer mig krav på  betaling for mit arbejde uanset, om kunden ved fejl, dumhed, dovenskab, sygdom eller andre grunde lukker projektet uden at gennemføre.

Hvis din kunde ikke har råd til at betale det, du finder rimeligt, bør du ikke arbejde for ham.

God vind.

Venlig hilsen 

Hans

Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Meget brugbart. Tak for det!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Velbekomme.

Vær opmærksom på, at fundraising er en branche med mange sure kunder.

Kunder, som betaler en stor bonus, bliver let overraskede over, at "du skal have så mange penge for at skrive et par breve"...
Kunder, som ikke vil betale bonus, bliver let irriterede, hvis det ikke lykkes at skaffe det ønskede beløb.

Desuden er fundraising en branche med udelukkende fattige kunder.
Derfor er det ekstra vigtigt at sikre sig gennem utvetydige kontrakter.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg plejer også lige som Hans, at tage et fast beløb + procenter. 

Men nogle gange tilbyder jeg dog at trække det faste beløb fra i provisionen (procentbeløbet).

Som eks.:

Fast beløb på 3000,- og 10%.
De første 30.000,- skaffede midler er der allerede betalt for.

Så skaffer jeg jeg f.eks. 50.000,- vil de få en efterregning på 2.000 kr.  

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Gregersen:
Men nogle gange tilbyder jeg dog at trække det faste beløb fra i provisionen (procentbeløbet).

Det har jeg også forsøgt mig med, men jeg synes, den er vanskelig at forklare.
I store sager har jeg ofte lavet en trappemodel, hvor procentsatsen for den første million f.eks. kan være højere end procentsatsen for million nr. 2.
I sådanne situationer plejer jeg at sende et par regneeksempler med.

I øvrigt har jeg erfaring for, at det er vanskeligt for nogle kunder at forstå, at der kommer moms oven i provisionen. Det er vigtigt at gøre dette meget klart for dem på forhånd, så der ikke opstår uenigheder, når pengene begynder at rulle.

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)