Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbne en fysisk butik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er igang med at udvide min lille webshop www.pimpmywall.dk med plakater og illustrationer fra up-coming kunstnere og der kommer også mere etablerede navne på.

Jeg er kommet frem til at jeg gerne vil åbne en fysisk butik, med designs fra up-coming kunstnere (ikke kun plakater) og også fra andre fede mere etablerede mærker. men ikke de ting man bare kan købe i Imerco eller Inspiration. det skal være et anderledes koncept med fedt design til absolut rimelige priser.

Det koncept jeg kører med nu, er kommisions aftaler og derfor har jeg ikke behøvet at investere så meget i lager. det vil jeg gerne fortsætte med i den strækning det kan lade sig gøre.

Jeg har ikke selv kapital til at investerer i det, men overvejer en investor hvis det er en det ville finde det interessant.

men hvordan foregår det med en investor, er der nogen der har erfaring med det?

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo nogle helt andre omkostninger ved at have en fysisk butik, end en webshop. Det gælder ikke kun husleje m.v. - men også at butikken skal have en ekspedient i åbningstiderne. Hvis i derfor skal sælge fed kunst til absolut rimelige priser, skal der være en vis volumen i salget. 

Ønsker i en investor skal i derfor have nogle tal til at underbygge jeres budgetter, og det er som oftest her problemerne opstår. For hvordan beregner man et mersalg baseret på en fysisk butik?

Inden i bruger en masse krudt på forretningsplaner, budgetter o.m.a. - så ville mit råd være at finde en fysisk butik i det geografiske område i selv kunne tænke jer at starte i, som handler med livsstilsprodukter og hvor jeres kunst kunne være et supplement. Simpelthen for at se, om det gør en forskel at have en fysisk butik som salgskanal.

Når det kommer til en at have en investor skal i som udgangspunkt have økonomi til at kunne tage et tilsvarende lån i banken, - dvs tilstrækkelig omsætning/indkomst osv. - for en investor er det risiko<*>afkast der er afgørende.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)