Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms klemme

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej håber i kan hjælpe mig med svar.

Jeg har drevet en personlig ejet virksomhed fra 2008 -  feb. 2012.

Virksomheden blev omlagt ved en skattefri virksomhedsomlæggelse i feb 2012 til et ApS.

Siden er ApS'et gået konkurs og kreditorerne har sagsøgt det personlige ejet firma for varekøb fra sep-dec 2012.

Det personlig ejet firma har tabt sagen nu og skal nu betale ca. 850.000,- inkl. moms og renter.

Men men Skat vil ikke godkende varekøbet i det personlige ejet firma, da de siger at selskabet er den rette kreditor.

Hvad kan jeg gøre for at få fradraget i den personlige ejet virksomhed?

Skat vil have fremlagt regnskaberne for selskabet, som kurator har.

De skal se at momsen ikke er fradraget i selskabet 1 gang (det er det, men er aldrig blevet udbetalt).

Fakturaerne er ikke udstedt til (firmanavn ApS) men bare til (firmanavn).

De siger at det ikke er deres problem og det må jeg bare skaffe, men indtil videre har det ikke været muligt for mig.

Så kan ikke se hvordan jeg skal kunne skaffe det nu.

Jeg har fremsendt dommen, kontoudtog og fakturaer, men det vil de ikke godkende.

Hjælp

Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad siger kurator til det ?

Du kan evt. ligge din opgave ind på www.alego.dk og få 3 gratis og uforpligtende tilbud fra en advokat eller revisor.

Jeg kan ikke lige helt se hvem af personerne der er bedst egnet - evt. advokat vil jeg mene i første omgang

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

også her fra - fat i advokat og måske også en revisor - du kan få et link mere til 3 gratis tilbud fra aminos søster www.agera.dk Jeg synes dog også du skal overveje at bruge den revisor der omdannede dig fra personligt til ApS - for sådan en må ha lavet vurderingsberetning.

Som jeg ser dit problem så er det at du ikke klart har optrådt som ApS efter omdannelse, men som du skriver, som firma xxxx og ikke xxxx ApS lidt i forsættelse af tidl personlige virksomhed

Her opstår problemet, at kreditorene åbenbart HAR vundet sag om at de berettiget har ment det var personlig virksomhed de handlede med - og at skat så omvendt mener, at det jo er dit ApS der har tabet + tydeligvis problem omkring den betalte eller ikke betalte moms 

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke dels har en kopi af regnskabet -det har man vel normalt - men heller ikke hvorfor du ikke kan få det udleveret fra kurator når du forklarer hvad du skal bruge en kopi til?

Med det store beløb og med noget som er meget vanskeligt at ta stilling til uden regnskaber og mange flere detaljer, så tag hjælp fra proff

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker på at det er det gamle firma der er dømt til at betale fakturaerne, og ikke dig som person?

Firmaet eksisterer jo ikke mere, og det kunne mere lyde som om at det er personen der har tabt sagen i og med at leverandørerne har haft opfattelse af at der var tale om en enkeltmandsvirksomhed med hæftelse og ikke er blevet gjort opmærksomme på at kunden var et ApS.

Enig med John, tag kontakt til din revisor, og hør om han kan forklare baggrunden for SKAT's holdning.

Personligt ville jeg ikke anvende de anbefalede tilbudsportaler til denne type opgave, men hellere få anbefalet en advokat der kunne se på sagen for dig, men check først hvem der er dømt at betale. Er det dig personligt der er kommet til at hæfte for fakturaerne, så har det næppe noget med det tidligere firma at gøre, og derved heller ikke fradrag.

Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er tydeligt gjort klar overfor kreditorerne at det blev omdannet til et selskab og har fremsendt nyt cvr nr. til kreditorerne. Alt sammen er fremsendt til retten også med mailkorrespondancer.

Min læge havde indsendt en lovlig udeblivelsesblanket til retten, men i nogle af sagerne har de dømt mig som udeblevet selvom jeg har en lovlig blanket fra min læge om at jeg ikke var i stand til at fører en sag på daværende tidspunkt.

Kurator siger at han ikke har bilagene og alt ligger jo i konkursbeoets lokaler, som nu er tømte.

Så jeg kan på ingen måde fremskaffe nogen regnskaber.

Jeg har indsendt en klage til klagenævnet, men har ikke hørt fra dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det lyder op ad bakke. Eneste jeg kan tilføje er, at man kan lære af det, aldrig at aflevere hele sit regnskab, men ha en kopi selv og kun aflevere print eller fil kopi - men det er jo lidt sent. Det er i virkeligheden ofte sammen med "revisorer" hvor man også kan høre om folk der har afleveret alt, og nu slet ikke kan komme i nærheden af deres regnskab - der SKAL afleveres

Synes du har to spørgsmål. Hvorfor dømte retten til at det var din personlige virksomhed der var ansvarlig (hvis det ikke var dig som dir for dit ApS)

og

Moms - er den indberettet og betalt af beløbet

Igen - med sådan et beløb ville jeg har revisor og advokat på for at få set om der kan ankes og klages - trods alt.

god vind med det i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har trådstarter ikke oplyst om retten har dømt ham personligt for de kr 850.000. Er det tilfældet, er SKAT's holdning korrekt med at nægte fradrag.

Sammenfattet er dette meget op ad bakke!

Den personlige virksomhed er afmeldt ifm stiftelsen af ApS, og kan således ikke stå for noget varekøb efter denne afmeldelse, vil jeg mene. Dermed er der også lukket for fradrag her.

Det er meget vigtigt at sikre opbevarelsen af regnskabsmaterialet, og uagtet at selskabet er erklæret konkurs så er der vel stadig opbevaringspligt af materialet. Dette skulle kurator have sikret. Jeg gætter dog at dette ikke ville få nogen indflydelse på forholdene omkring de kr. 850.000.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)