Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris ved salg, for grøn virksomhedssælger...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kyndige iværksættere

Jeg er i den heldige situation, at jeg har en super god og stor facebookgruppe, der kører rigtig godt. (det er ikke en køb og salg side).
Med tilhørende side.
Der er masse af medlemmer i gruppen, og likes på siden.

Jeg har så lige igår, modtaget en besked fra en person om at vedkommende er interesseret i at købe min gruppe...

Ved der er blevet solgt nogle grupper/sider tidligere...

Men jeg kan ikke finde nogle priser, for for den rigtige pris er alt jo til salg, men vil absolut heller ikke underbyde mig selv...
Det er mit barn, jeg skal sælge, og noget jeg virkelig brænder for, med super god forretningspotientiale fremadrettet...

Håber nogle kan hjælpe mig med at vejlede mig i hvordan vi kan finde et godt udgangspunkt for forhandling af pris.

Håber i alle har en super skøn tirsdag :) :)  

Fra Herning
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Modtager også gerne svar i PB. 

 

Fra Herning
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp... 

Nogen der kan hjælpe???

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidilykke:
Nogen der kan hjælpe???

Ikke med prisen, men få pengene på forhånd, så du ikke ender ligesom ham der solgte "Boykot Jensens Bøfhus".

Han overdrog siden til køber, men køber betalte ham aldrig.

Fra Herning
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den har jeg godt læst og hørt om. 

Skal i forhandling idag, ved ikke lige hvad jeg skal forvente...

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heidi ...

Jeg aner ikke om der evt findes en opskrift for at kalkulere den slags "salg". Muligt. Mig ubekendt.

Hvis det i så fald var min case, ville jeg kigge på hvem køber er og hvad han vil i kontakt med gruppen omkring. Hvis det på nogen måde kan vurderes, hvilket output og hvilken fortjeneste han i givet fald kan have ved en så specifik målgruppe, som dem, der pt. holder til hos dig, ja så ville jeg tage 1 års fortjeneste som udgangspunkt for dialog.

I andre situationer kigger vi - når noget skal sælges - på, hvilken værdi det har for sælger. Altså dig! Hvis du nu beholder gruppen ... hvilket formål tjener det så? og er det en gruppe, du pt tjener penge på? Hvis ja, så ville jeg gøre samme regnestykke overfor køber af din gruppe: Jeg tjener X på et år og jeg er glad for gruppen, da den bidrager positivt til mit liv og levned. Så hvis jeg skal sælge vil jeg have en pris, der svarer til X kr. i fortjeneste for det antal år, jeg har brugt på at opbygge gruppen og som sandsynligvis modsvarer den tid, det vil tage dig at bygge en ny gruppe op.

På den måde får du samme penge ind ved et salg, som du ville have fået ved at beholde ... næsten. For så ved jeg godt, der går lidt tid af med at bygge en ny gruppe, DB er lavere år 1 end sidste år i fasen o.s.v. .... men som tip til, hvordan du kan regne, så villedet være et bud herfra.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)