Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investere i en vindmølle

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino..

Jeg så i går i vores lokal avis at en virksomhed her på Øen har lavet et vindmølle projekt hvor øens beboere har første ret til at købe andele for 3200 stykket. Da jeg har samlet en slat penge sammen i banken som jeg ikke skal bruge lige nu vil jeg hører om I ved om det er en god forretning at købe nogle andele eller det er bedre at sætte sine penge efter vindmøller / solceller i udlandet. Syntes bare det jeg har set skal man som min starte med mange 100.000 kr.

Ved ikke om det er det rigtige sted at spørge men nu prøver jeg.

mvh Anders.

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo helt an på hvad der står i prospektet for møllen, om det er en god forretning eller ej. Det er den forventede produktion, der er afgørende..
Grunden til at du/I har fået mulighed for at købe jer ind, er det fordi det er et lovkrav, at dem der bor indenfor en bestemt radius af en mølle, skal kunne købe sig ind billigere end "normale" investorer. Selskabet er typisk oprettet som et K/S og med nogle fradragsmæssige fordele for dig. Dermed ikke sagt, at der ikke kan være et fint årligt afkast på møllen også.
Jeg ville undersøge hvem der står som administrator på møllen, og få læst prospektet grundigt igennem - evt få hjælp af en fagmand til at forstå mulighederne i det hele. :-)

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Dem der bor inden for en radius af x antal km har første ret. Derefter har resten af øen 2. ret hvis man kan sige det sådan. Det er et firma hvor kommunen ejer halvdelen af. Så ved ikke om det er et k/s som jeg har læst man skal være lidt opmærksom på.. Grunden til den lave pris er vist at de gerne vil have øens beboere køber så meget af det som muligt og at kommunen har købt 80% af møllerne.

Tak for svar. :)

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er iøvrigt også vigtigt at være obs på hvad der er af kompensation hvis møllen ikke producerer indenfor de rammer der er sat. Du kan garanteret finde noget data omkring, hvad et normalt vindår er i Jeres område. Man laver som regel beregningerne ud fra 90-95% af et normalt vindår. Alt derover er vist optimistisk.
Der har været enorme tab på projekter i Midt-Tyskland de sidste par år, da der slet ikke har været vind. Voldsomt usandsynligt, men ikke desto mindre er det sket. :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)