Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælpe til at starte en server hosting firma

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Jeg har gået at overveje at state et hosting firma som skal hoste minecraft servers. Problemet er bare at jeg ikke er så god tekniske indfor server, så jeg ville høre om der er nogle kloge folk derude som kan hjælpe med at sætte det tekniske op for et lille beløb selvfølgelig. Min formål er ikke at blive noget stort, jeg gøre det for hyggens skyld fordi jeg interesserer mig meget for det.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig! 

MVH Mads 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Der er vist ikke de helt store penge i MC hosting - der er allerede et andet firma på danske hænder som vil køre det. Men jeg ved ikke hvor store din ambitioner er med det. At hoste MC er ikke rocketsience da det "bare" er at have en server kørende som kører MC som server, men naturligvis er der en del arbejde med at finde den rette konfiguration og script så dine kunder kan fjernstyre serveren - det er nok en af de vigtigste ting.

Derudover skal du tænkt på prisen for trafik fordi jo flere brugere der er på og jo længere tid de er på koster trafik i længden. MC spillere bruger også en del mere tid på serveren end på alm. websites.

Du skal regne med at du nok skal kunne tilbyde forskellige pakker af MC (både vanilla, bukkit og forge) for at få fat i kunderne. Selv er jeg på 2 servere (vanilla og forge) og kravene er ikke helt de samme. Modded servere kræver en del mere af serveren end vanilla.

Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Niels 

Tak for svaret. Det er ikke fordi jeg hat tænkte mig at tjene ret mange penge på det. Det er mere en hoppy for mig. Det med at fjernstyre servern er nemlig det jeg har brug for hjælp til. Jeg ville gerne betale en for at fixe det, Fordi kan ikke helt finde ud af hvordan folk sætter det op. FX. når du har købt en server så sætter den det automatisk op. 

MVH Mads

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MC hosting for andre er ikke noget man bare gør som en hobby. Hvis en server går ned så skal du sørge for at der bliver læst en backup ind. Du må jo regne med at mange mennsker bruger MANGE timer på at bygge deres verden i det og hvis en dårlig host er skyld i at deres mange dage er ødelagt så ryger dit rennome hurtigt.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke har styr på de basale ting i det du vil så burde du nok droppe ideen det kan kun gå galt.

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det er en god ide uden erfaring ved jeg ikke. Men send mig en pm, så hjælper jeg dig på vej. Jeg har selv kørt et MC hosting firma i næsten 2 år :-)

Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Adam

Jeg har sent dig en pm, og er meget taknemlig for at du ville hjælpe :)

MVH Mads

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)