Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liste over fradragsberettigede udgifter for en virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Er er nogen der ved, om der findes en liste over fradragsberettigede udgifter for en virksomhed? Jeg synes virkeligt det kan være en jungle at finde rundt i, hvad man kan få fuldt fradrag for, hvad man ikke kan og hvad man kun kan få delvist fradrag for - så er der nogle der ved, om der findes mere info om det, end SKATs relativt begrænsede liste på deres hjemmeside?

På forhånd tak,

Emil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I udgangspunktet har du fradrag for alle udgifter bortset fra dem, du positivt ikke har fradragsret for ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

evt kan denne liste fra dansk revision gi dig en ide om visse af de udgifter som ofte er i spil

https://www.danskrevision.dk/Raadgivning/Documents/2014%20-%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf 

Derudover skal nævnes, at alt du køber og bruger delvist privat - typisk computer og andet som du har i hjemmet vil skat kræve delt moms anvendt på som udgangspunkt som http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html   lige som der findes en del moms der ikke er momsfradrag for så som moms ved drift at hvid plade biler

Jeg synes du skal overveje at få en økonomiperson eksternt til at se dit regnskab igennem for udgifter og moms, f-eks ved månedsslut eller inden moms - ved at ha bilagene i skyen og adgang til dit regnskab externt - søg evt gratis tilbud fra www.agera.dk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)