Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det overhovedet betale sig at købe varer fra usa til dansk webshop?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer

Jeg kigger på nogle amerikanske produkter, som kunne være interessante for min webshop. Jeg har dog ingen erfaring med at importere produkter fra USA. 

Kan det overhovedet betale sig at købe produkterne fra USA? Der er indkøbsprisen, så derefter shipping, told og moms, for ikke at glemme indkomstskatten herhjemme. 

Nogen der har nogle erfaringer eller gode råd? 

Tak på forhånd

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der tale om mærkevareprodukter skal du være opmærksom på at det ikke er tilladt.

Om det kan betale sig at importere vare fra USA er umuligt at udtale sig om, da det afhænger af hvor god du er som indkøber mht. vare og fragt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

som momsregistreret importør (du skal importregistreres også, betaler du ikke moms - du skal angive importmoms men det koster ikke noget. Told er normalt ikke så voldsom (3-12%) og fragt vil jo afhænge af om det kan sendes samlet for at holde pris nede. Man kan vel sige, at hvis du kan købe helt samme i Europa eller i DK så er det vel billigere og enklere - men der importeres jo masser af amerikanske ting til Danmark

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

"Er der tale om mærkevareprodukter skal du være opmærksom på at det ikke er tilladt."

Ravn dog...hvor har du dog det sludder fra...det er ikke lovligt at importere KOPIER af mærkevarer. 

Trådstarter, det er korrekt at der kommer ekstra udgifter men det må være dig der kender varerne der afgør om det kan betale sig. Men der er altså også et importgebyr på 150kr. for pakker der koster mere end 80kr. og kommer udenfor EU af.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har kendskab til flere virksomheder som importerer sine varer fra USA, og det fungerer ganske fint. Jeg har ikke fået deres tilladelse til at fortælle hvem eller hvad de importerer, så det vil jeg lade være med. Men husk der findes også fup firmaer i USA, så hold godt øje, og lad være med at betale forud for en masse varer du aldrig modtager :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
Ravn dog...hvor har du dog det sludder fra...det er ikke lovligt at importere KOPIER af mærkevarer

Sikke da et grimt sprogbrug du har - specielt set i lyset af at det ikke er sludder jeg skriver - så ment bare sandheden!  Jeg kender udmærket forskellen på import af kopivare og parallelimport.   parallelimport af ægte mærkevare fra lande udenfor EU er ikke lovlig.

Ravn

Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

"
Er parallelimport lovligt?
Parallelimport er lovligt, hvis følgende betingelser er opfyldt:

- Varerne er ægte!!!
- Varerne er sat i cirkulation af mærket selv eller et af mærkets agenture/distributører
- Varerne kommer fra et agentur/distributør i EU, eller at man har tilladelse fra mærket direkte, til at importerer varer fra Amerika eller Asien.

Opfyldes følgende betingelser ik, så er importen ulovlig, og man kan retsforfølges for krænkelser af trademarks mm. En dyr omgang!

"

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle rådene og tankerne. Var lige ved at opgive tanken, da efter at have læst et par andre tråde, lød det meget svært at opnå profit, men det I siger giver god mening. 

Produkterne jeg har kig på, er niche produkter i USA, og de distribueres ikke Danmark. 

igen, tak for konstruktive svar

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)