Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt Databaseprogram?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lave en database.

Den vil komme til at indeholde tæt på 10.000 emner, der skal kunne søges efter, i omkring 30 kategorier.

Nogle der kender et godt program?

Natasha

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

MySQL
PostSQL eller anden
og det kan du så på din linux srv styre med PhpMyAdmin

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville også vælge MySQL. Gratis og driftsikker :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for jeres hurtige svar, det vil jeg fluks kigge på

Excel er lige langhåret nok til projektet opdagede jeg :-)

Natasha

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er åbenbart ikke alt for skarp, jeg kan ikke engang finde ud af at få det downloaded.

Så inden jeg bruger en masse tid på det, vil jeg lige fortælle hvad jeg leder efter, måske nogle kan fortælle mig om MySQL kan det, ellers gider jeg ikke bruge mere tid.

Jeg leder efter et databaseprogram, der kan sammenlignes med et gammelt kartoteksskab. Jeg har brug for at have en side til hvert emne. Hvis vi nu forestillede os, at jeg ville bygge en database over alle Irma butikker i landet, kunne det se sådan ud:

på hvert "kort" kan jeg skrive navn, adresse, noter, keywords...der selvfølgelig kan ændres til hver en tid.

Derudover en søgefunktion så jeg kan søge på div. keywords og få de Irma butikker op, der møder de kriterier.

Jeg har Acces, men så vidt jeg kan se, er det udelukkende baseret på Excel, og det er lidt langhåret til lige det her.

PFT

Natasha

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Natasha

MySQL er mig bekendt kun database. Det lyder som om du har brug for en applikation oven på til at benytte databasen. Mener ikke at kunne huske at der findes noget i den stil nogen steder du kan downloade. Så her vil det nok være bedre at bruge Acces hvor du kan bygge nogle SQL kald i et grafisk værktøj.

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Det kunne access være rigtig godt til.
Access er ikke IKKE Excel, Excel er et regneark, men det kan godt lige med koloner m.v.

Hvis det kniber med access så skal du ikke rode dig ud i mysql m.v. da mysql kun er en databaseserver som ikke indeholder en brugerflade, det skal sætte oven på, f.eks. via php/html.

Send mig en PM(Besked), så kan vi aftale hvordan jeg får hjulpet dig på vej, i access.
Det er nogenlunde til at  hitte ud af hvis man får begyndt rigtigt.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

:-)

Fik nok ikke formuleret mig helt korrekt. Jeg er sådan en rimelig excelhaj, jeg synes bare ikke at Excel kan bruges til det her..heller ikke med pivot.

Jeg må indrømme at jeg ikke kiggede vildt meget på Acces, det så bare MEGET Excel baseret ud, så lukkede det rimeligt hurtigt igen.

Mener du at Acces kan være løsningen?

Natasha

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontorartikler:

1000 tak for svar, så vil jeg ikke bruge mere tid på at finde ud af. at downloade det.

Natasha

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:
Mener du at Acces kan være løsningen?

Ja, men det er klart at skal du have 20 brugere på løsningen og bliver datamængden stor vil access på et eller andet tidspunkt være i underkanten.

Så skal du over og have en egentlig database server og programmeret noget op mod den.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)