Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne med eller uden bindestreg

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har været utrolig mange indlæg omkring dette emne, og har også søgt i aminos database.. men mangler stadig lidt "svesken på disken" i forhold til valget mellem de 2.

(har begge domæner med og uden bindestreg, og laver self en 301)

Som jeg forstå så læser Google bindestreg som et mellemrum, hvilket giver en lille fordel i forhold til søgeordet. 

Eksempelvis minbil vs. min-bil.dk

Men hvor stor er fordelen, hvis jeg gerne vil ud og konkurrerer på alle de søgeord der findes på ordet bil??

eks. billig bil, ny bil, pæn bil, bil, brugt bil, osv... 

Er fordelen med min-bil.dk betydelig større end minbil.dk??

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra København S
Tilmeldt 20. Aug 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Nem-Ejendomsmægler.dk Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til Google tror jeg ikke det har den store betydning. 

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,


Jeg vil også mene at der ikke er nogen kæmpe forskel i forhold til Google. Dog synes jeg personligt at min-bil.dk ser bedre ud end minbil.dk :)


Frank

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan Micky Weis 100% svare på, Eller Rune Jensen fra vi er grønne!

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:
Er fordelen med min-bil.dk betydelig større end minbil.dk??

Nej, der er ingen betydelig forskel ift. SEO. Af de to, vil jeg anbefale dig at bruge udgaven uden bindestreg af følgende grunde:

1) Bindestreg er irriterende for folk at indtaste

2) Google kan fint identificere søgeord i domænenavne uden at de er adskilt af bindestreg

3) "min bil", som er hvordan Google opfatter "min-bil", er almindelig brugt i online tekster. Det er "minbil" derimod ikke, og Google vil derfor få nemmere ved at identificere dit firmanavn/brand i onlinetekster rundt omkring.

Noget tyder i øvrigt på, at den SEO fordel der er ved søgeord i domænenavnet, er for nedadgående.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen..

Det bliver uden bindestreg...

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil som der også er skrevet vælge minbil.dk men som jeg også har valgt på nogle sider jeg har lavet, så skader det ikke at købe med "-" dvs. min-bil.dk og bare kode den til at redirect direkte over til min-bil.dk så hvis nogle kommer til at skrive - kommer de stadig derind, så der er en fordel i forhold til domæneprisen o.s.v. med mindre du køber den af en der allerede ejer det, så kan domæner blive peberet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her spørgsmål er lidt ala bølge pommes frites vs standard pommes frites. De er lavet af det samme, stegt i samme olie, og alligevel påstår folk, at de kan smage stor forskel...

Ved korte og let genkendelige ord, er der ud i et en fordel. Består domænet af flere ord, som gør det svært hurtigt at opfange navnet, er det helt sikkert en fordel, hvis du benytter med bindestreg! 

Men igen, hvorfor køber du ik bare begge, og derefter laver en 301 redirect fra det ene domæne til det andet. På den måde kan du både få besøgende på siden, hvis de skriver navnet ud i et, eller hvis de anvender en bindestreg... Problem solved, og så koster det maks et par hundrede, hvis du vælger et af de dyre endelser ala guru, net osv.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Har købt begge dvs. med og uden bindestreg, men var i tvivl om hvilket der skulle være det primære. Det andet laves naturligvis med 301.

Min udfordring var/er hvor stor forskel der er med hensyn til SEO hvis jeg ønsker at gå efter de forskellige ord hvor bil indgår. 

Hvis nu jeg går efter at få en god placering på ordet brugt bil, og opretter diverse artikler og kategorier på hjemmesiden og linker udefra til denne. 

Hvor nemmere er det at få en god placering med min-bil.dk fremfor minbil.dk??? Google læser jo bindestregen som mellemrum..

Hvis det blot er en lille fordel, så kan den ved at bruge mange forskellige sub ord, blive til en stor fordel i længden.. eller??

Skal køre en stor offline kampagne, hvor minbil.dk efter min personlige mening er bedre at brande, end min-bil.dk Men på nettet er det mit indtryk at det er lige omvendt i forhold til seo??

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)