Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan finder jeg en god leverandør af tøj og tekstil?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :


håber i kan hjælpe mig, hvordan finder jeg en leverandør, har tænkt på at det skulle være i tyrkiet, da det er nemmest for mig, men hvordan finder jeg en der nede? 
Og hvis man f. eks finder en god leverandør i kina og bestiller hjem ca 400-500varer, hvordan forgår det så med moms og skat når det skal betales? og er der nogle leverandører jeg absolut skal holde mig fra. kina laver jo flotte varer, men jeg havde bare overvejet at det ville være nemmere for mig hvis jeg en gang imellen selv kunne rejse der ned hvor min leverandør befinder sig for at tjekke nye vare ud inden jeg bestiller dem hjem.

på forhånd tak, håber i kan hjælpe mig  

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Tag kontakt til den distributør, de kan hjælpe dig med indfortoldningen af dine varer. Jeg kan anbefale prime cargo, de er super gode på tøj fra asien.

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra Herning
Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange måder, du kan finde dig en leverandør i Tyrkiet på, men det ville være oplagt at tage fat i Dansk Mode og Tekstil, http://dmogt.dk, som kan hjælpe dig. For ja, der er leverandører man skal holde sig fra. Tyrkiet er ikke så slem som Kina eller Indien, men du kan aldrig vide, om leverandøren bruger børnearbejde, flår katte levende for at lave pelsjakker osv. ;-)

En anden mulighed er også at ringe til den danske ambassade i Tyrkiet, som også gerne hjælper med at sætte en kontakt op.

Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Moonwalk:

"men du kan aldrig vide, om leverandøren bruger børnearbejde, flår katte levende for at lave pelsjakker osv."

Selvfølgelig kan du det, det gør vi da blandt andet.
Men jeg vil gerne give dig at det kræver meget både ressource mæssigt, know-how, 3. part auditerings firmaer, træning og meget mere.

Landet, ex. Tyrkiet, hjælper dig ikke på den front! Tyrkiet har overordnet set ikke mindre problemer end Østen, men på kemi er de dog bedre da deres kunder typisk allerede ligger i Europa, hvorimod ex. Kinesiske leverandører også har et kæmpe domestic marked, og hvis de producere på samme maskiner til nationale kunder som internationale, så kan du være sikker på at du får problemer rent kemi mæssigt. 

Der findes massere af dygtige leverandører i Kina. Verdens bedste skjorte leverandører der blandt levere til Hugo Boss, Ralph Lauren og mange andre.
Landet er ikke bestemmende for forholdene.

Der findes en masse certifikater, som man selvfølgelig ikke KUN skal holde sig til, men som kan give en god indikator på hvilke forhold der er på fabrikken, eksempler på certifikater hvor forholdende er udemærkede; SA8000, BSCI, WRAP (kun platin og guld udgaven - IKKE sølv).
- Alle fabrikker der har OK forhold har den slags certifikater da leverandørerne bruger dem at sælge på, husk dog at få dem verificeret på certifikat udstederens hjemmesider hvor man kan slå numrene op, der er mange falske i omløb.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Herning
Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

R.L. :

Moonwalk:

"men du kan aldrig vide, om leverandøren bruger børnearbejde, flår katte levende for at lave pelsjakker osv."

Selvfølgelig kan du det, det gør vi da blandt andet.
Men jeg vil gerne give dig at det kræver meget både ressource mæssigt, know-how, 3. part auditerings firmaer, træning og meget mere.

Der er naturligvis meget, man kan gøre for at sikre sig så godt som muligt: Certificeringer, Code of Conducts, virksomhedsbesøg osv. Og der er også indikatorer eller forhold der gør, at man bør undlade et samarbejde med en leverandør - fx hvis de nægter dig at besøge deres fabrik (eller kommer med mange undskyldninger for, hvorfor det ikke lige kan lade sig gøre nu).

Så tag fat i nogen, det være sig DMOGT, ambassaden eller andre, der kan hjælpe dig i gang, og som kender til de forskellige ting, du skal være opmærksom på for at finde en ordentlig leverandør.

Og ja, Kina er et fint land at source fra med masser af gode leverandører. Alle større tøjfirmaer sourcer (også) fra Kina. Men landet er stort, og der er MANGE producenter, også mange brådne kar imellem, og det kræver altså sin QC. 

Der er ikke noget afskrækkende i det - jeg siger bare: Hvis du ikke ved noget om det, så alliér dig lige med nogen, der kan hjælpe dig godt på vej ;-)

Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Se der er vi helt enige - hvis man ikke ved noget om branchen skal ikke bare springe ud i det uden at have nogen med der virkelig forstår industrien.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,hvid du vil producer din kollektion prisbilligt i Tyrkiet,lige fra straten med prototyper,samples og serieproduktion når du finder ordre,jeg er selv tyrkisk kurder som har boet i Dk 25 år,,er flyttede til Tyrkiet nu,jeg har erfaring med tøj branchen,og jeg bor i et område med flere professionelle systuer,og professionelle folk i branchen som kunne hjælp dig til at starte din egne kollokation prisbilligt i Tyrkiet,og sælgers over Helle verden,,hvis du er interesseret kan du skrive til mig på,kurderkim99@jubii.dk

Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

nu har jeg ikke så meget erfaring indenfor branchen, men har erfaring med moden i dag. jeg vil gerne finde en leverandør som laver tøj af god kvalitet og det land hvor det er nemt at rejse ned, f. eks weekend besøg eller 2-3 dage, så man får et godt bånd med sine leverandøre, personligt og ikke kun over mail, detfor tænkte jeg at tyrkiet kunne være en mulighed.  Italien, frankrig eller andre lande har også været på tankerne, men der kender jeg ikke noget til hvordan det forgår, derfor håber jeg i kunne hjælpe mig med nogle svar på mine spørgsmål, som jeg ikke selv ved.  det ville heller ikke være dårligt hvis leverandøren også senere hen kunne have mulighed for at producere noget af det tøj jeg selv har designet, i stedet for at jeg skal ud og finde en ny levereandør når det kom til det. 

tak få forhånd 

Tilmeldt 10. Sep 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for en leverandør Der kan hjælpe mig med at finde sorte og hvide t-shirt og lange trøjer med mit mærke på jeg bor i Kolding håber der en der kan hjælpe mig




Hilsen Victor vatter

Mail er vvetter02@gmail.com

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 30
Fra  Zia´s systue Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ønsker dit tøj dansk produceret, eller ønsker dine prototyper syet op i Danmark?

Så kan Jeg hjælpe dig, jeg ejer en systue i Struer, og vi syer ofte prototyper og kollektioner op for virksomheder!
Du kan evt. se mere op www.ziassystue.dk

Kontakt mig og vi booker et møde!
Juliezia@gmail.com
Mobil: 61997253

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)