Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tørklæde og arbejde

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg er i gang med at studere 2. år i HA almen som jeg er meget glad for.
Jeg har scoret end masse høje karakter og mit gennemsnit er over middel. Jeg kan næsten ikke vente til at udfolde mine kompetencer ud til virkeligheden. Dog har jeg været med til en mindre diskussion hvor nogle af mine venner mener, at det vil være svært for en pige der bærer tørklæde at få et arbejde inden for finansverden i Danmark.
Mit spørgsmål lyder så;

Kan det virkelig passe at en tørklæde bærende kvinde har mindre sandsynlighed for at blive ansat i en dansk virksomhed end en kvinde som ikke bærer det?

Og når jeg mener tørklæde-bærende, så mener jeg selvfølgelig en pige som har muslimskerødder og bærer det af både kulturelle og religøse grunde.

Mvh laila :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er afgørende for en arbejdsgiver, er vedkommende alligevel ikke værd at arbejde for.

Bh
Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46437
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke du vil opleve problemer inde for finans med tørklæde. Burka jo - heldækkende slør ville kunne gi problem, men tørklæde tror jeg ikke gir dig spor problemer generelt

Man kan ikke afvise, at der kan være virksomheder der ikke vil ha religiøse symbolder - hverken tørklæde eller kæmpe kors, men det er ikke normalt i den finansielle verden så du behøver ikke frygte noget tror jeg

Vær dig selv - og accepter dig selv - så kommer du langt, men accepter også alle andre - om de så går i kort nederdel pigerne, eller mændene er jøder med kolot - Det tjener vor samfund med respekt.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)