Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er alt begyndelse så svært?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Risum:
Det er jeg klar over, men jeg kan vel godt have min far (som eksempel) til at "have" den for mig?
også det er dækket fuld ud i det link du fik fra mig i svar 1 -. at ha stråmand til at lede det - men du må da læse det du får?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige læst dem igennem nu her.

Hvad mener du med at overdragelsen når jeg er blevet 18 kan være svær? Hvilke ting kan stå i vejen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er forklaret i linkene. At overtage betyder du skal købe noget af en anden (f.eks din far) og han skal så sælge til dig, og betale skat af sin gevinst - man må ikke bare forære ting væk, men tag en revisor ind over - en revisor kan lave præcise beregninger . her er bare at konstatere, din far kan ikke bare gi dig sin forretning - måske via gave osv men det afhænger helt a værdi

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh okay.

Det har gjort det hele langt lettere at overskue.
Tak for hjælpen til alle.

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
En under 18 kan jo ikke indgå forpligtende økonomske aftaler og dermed ikke love kunder noget som helst

 Rent teoretisk kan man vel godt drive virksomhed uden at love nogen noget? Hvis jeg køber 1 kg æbler for 10 kr. og sælger dem for 20 kr., har jeg så lovet noget? Eller er der et produktansvar, man så ikke kan påtage sig? Det er da muligt, at det er sådan, men jeg forstår ikke helt logikken, så længe, man har sit på det tørre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Rent teoretisk kan man vel godt drive virksomhed uden at love nogen noget? Hvis jeg køber 1 kg æbler for 10 kr. og sælger dem for 20 kr., har jeg så lovet noget? Eller er der et produktansvar, man så ikke kan påtage sig? Det er da muligt, at det er sådan, men jeg forstår ikke helt logikken, så længe, man har sit på det tørre.
Du har måske ikke læst linket - men det er jo den teoretiske risiko for selvklart kan man jo sælge æbler ved vejsiden kontant uden problemer men - hvis man optræder som virksomhed - så kan man jo ikke være sikker på at ikke at dels .

vildlede kunden som jo går ud fra at der er en virksomhed bag og dermed en garanti for ægte produkter og f.eks. sikkerhed

Nu er det jo så nok ikke lige en æblebod ved vejsiden vi taler om vel? Det er en webshop - og hvis det var en æblewebshop så kan du godt se problemet i det mindste eller? Fødevarestyrelsen - godkendelse som 15 årig - returret på produktet (det skider jeg på kan den 15 årige sige) - krav fra kunder der har fået racermave og dårlige æbler = risiko for gæld osv

Forvir ikke den unge, for loven er klart mod, at man som mindreårig optræder som virksomhed. Man må godt påtage sig arbejde - lave en webshop mod honorar/løn eller skovle sne, og jeg tror ikke myndigheder blander sig i kontant salg af æbler og ærter ved vejsiden - man må ikke FREMSTÅ som virksomhed over for kunder OG leverandører, hvis man er under 18 og til gengæld er man beskyttet mod, at nogen over 18 med eller uden firma, kan lokke en til at indgå aftaler, for de vil aldrig binde en under 18.  Noget for noget

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du har måske ikke læst linket

Mnarhh, det var nemmere at spørge :-)

Det var nu ikke for at forvirre manden, men bare et forsøg på at forstå bevæggrunden bag loven, og den har du fint forklaret - kunden kan jo få maveonde osv.

Tak for svar.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)