Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til ApS eller indskud af ansvarlig kapital - forskel i skat v konkurs?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har (personligt) over nogle år lånt knap 1 mio til et ApS. Nu har jeg selv måttet overtage ApS'et. Jeg har indfriet alle kendte 3.parts kreditorer/leverandører.

Spørgsmålet er nu om jeg skal lade mellemregningen stå som, ja - en mellemregning, eller om jeg skal konvertere den til ansvarlig kapital? Er der nogen forskel på mit skattefradrag hvis nu selskabet bliver "ramt" af et for mig ukendt krav og må lukkes? (man ved jo aldrig hvad der kan dukke op af lig i lasten)

PS: Al teknikken om at selskabet har en massiv negativ egenkapital osv er ikke spørgsmålet hér. Jeg kan sagtens lave positiv drift i selskabet fremadrettet, og ApS'et har ikke brug for kreditværdighed/retableret egenkapital.

Nogen investorer hér der har haft erfaringer med dette (skatte)spørgsmål? 

Mvh Allan

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

der er to forskellige typer lån og indskud som mulighed. Du bør nu nok med det beløb bruge en revisor til helt konkret at sige om og hvordan - du bedst evt kan omlægge.

Indskud af selskabskapital betyder binding der som udgangspunkt ikke kan komme retur uden salg eller lukning. Alm lån vil du kunne tabe og ikke ha fradrag for, og konvertibelt lån - som du kan vælge at konvertere til aktiekapital eller få tilbage som anfordringslån - hvor et tab vil give fradrag som værdi af tab op aktieindkomst

Læs gerne mere: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/07/skyde-penge-ind-i-virksomhed-eller.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
og konvertibelt lån - som du kan vælge at konvertere til aktiekapital eller få tilbage som anfordringslån - hvor et tab vil give fradrag som værdi af tab op aktieindkomst

God pointe med konvertible lån. Tak.

Mvh A

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)