Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra USA

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er i gang med at starte en vintagebutik i Jylland. Jeg køber det meste af mine varer fra private sælgere fra USA, ca. 50-100 varer ad gangen pr. sælger. Jeg havde tænkt mig at bruge ShopUSA som speditør, men jeg synes det bliver dyrt. Hvis jeg køber 50 varer hjem for 1000 dollars (5860 kr.), vil fragtprisen inkl. told og moms blive 3096 kr. og i alt 9766 kr. Det kan ikke rigtig betale sig, og nu er jeg på udkig efter andre muligheder. 

Hvis du har nogle gode kontakter eller kan selv gøre det billigere, er du meget velkommen til at informere mig her i denne tråd. :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej går ud fra at du er moms registreret?  I så fald skal du kun betale tolden men ikke momsen, den modregnes i dit moms rengskab. 

Er det 50-100 vare fra en sælger? 

Tilmeldt 26. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Hej går ud fra at du er moms registreret?  I så fald skal du kun betale tolden men ikke momsen, den modregnes i dit moms rengskab. 

Er det 50-100 vare fra en sælger? 

Ja, jeg bliver momsregistreret. Jeg har ikke stiftet virksomheden endnu, men det sker i dag/i starten af næste uge. Dvs. det er dumt at benytte shopusa.dk, fordi de beregner prisen inkl. moms og bliver dyrere pga. det? 
Ja, det er ca. det antal. Dvs. pakkerne vejer ca. 10-40 kg og tager ikke meget plads. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Før du begynder import så skal du også være importør registreret.  Om det er dumt at bruge Shop USA kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke ved om de kan håndtere erhveskunder. 

Fragtpriser er afhængige af både vægt og volumen, så før du kender det kan du ikke få en pris.

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan roligt bruge ShopUSA - det gør det administrative lidt lettere og du kan samle mange varer i een forsendelse over atlanten
http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/erhvervskunder

Alternativt skal du bruge f.eks. ups eller lignende fragtfirma. Så vil du selv skulle sørge for at holde styr på fortoldning, indførselsangivelse etc. (medmindre fragtfirmaet gør det for dig mod betaling)
At bruge et alternativ til ShopUSA vil nok betyde mange forsendelser som samlet set også vil blive dyrt

At prisen fra shopUsa umiddelbart ser dyr ud er jo ikke nødvendigvis deres skyld når prisen er inkl. fortoldning og moms - det slipper du ikke for uanset hvem du får til at transportere varerne for dig.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Thranborg:

Alternativt skal du bruge f.eks. ups eller lignende fragtfirma. Så vil du selv skulle sørge for at holde styr på fortoldning, indførselsangivelse etc. (medmindre fragtfirmaet gør det for dig mod betaling)

At prisen fra shopUsa umiddelbart ser dyr ud er jo ikke nødvendigvis deres skyld når prisen er inkl. fortoldning og moms - det slipper du ikke for uanset hvem du får til at transportere varerne for dig.

Nu er der jo ikke så meget at holde styr på mht. told, for selve indfortoldningen vil en speditør normalt taget sig af, selve tolden afregner man selv den efterfølgende måned med SKAT. momsen betales ikke men modregnes. 

om shop USA's set up til erhvervskunder er lovligt kan undre når de påstår at en virksomhed ikke behøver at være importør registreret for at kunne importere via dem.

En anden ting som er værd at bemærke er at de opkræver importmomsen, hvilket ikke er hensigtsmæssigt da det vil dræne likviditet. Stod man selv for importen ville man ikke skulle betale importmomsen da den bare modregnes i momsregnskabet. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen til at kontakte mig, så kigger vi på det.

jacob@rambeck.dk 


Mvh
Jacob 

Fra Københavvn
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 43
Fra  SHOPUSA.com Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej, 

Hvis din virksomhed er importregistreret kan ShopUSA lave indfortoldningen direkte til din virksomhed således du kun betaler for fragten til ShopUSA. Er du ikke importregistreret kan ShopUSA stå for indfortoldningen, dvs. du betaler told og moms til ShopUSA og ShopUSA vil så efterfølgende lave en told og moms faktura til jeres virksomhed således i kan få momsen tilbage i næste momsregnskab. Der er ikke nogen ulovligt i det ShopUSA gør, vores toldpartner undersøger lovligheden i de varer der importeres fra USA til Danmark. I henhold til om varen må videresælges skal virksomheden selv undersøge. 

Ring eller skriv gerne direkte til mig (mbs@shopusa.com eller 30503005), så skal jeg vejlede dig på bedste vis og hvis det har interesse kan ShopUSA varetage din fragt, told og moms fra USA. De bedste hilsner, Michael ShopUSA.com. 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)