Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af nye ejere i selskabet hos det offentlige

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Viby J
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 14
Fra  Compelling Software Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Så har jeg fået en ny delejer ind firmaet. Vi har lavet ejeraftale, jeg har fået pengene, endda med hjælp her på forumet fået det bogført i Dinero.

Næste stop er det offentlige, de skal jo også vide denne slags.

Var inde på virk og webreg og fik sat anpartskapitalen op, så det nu passer.

Men man kunne ingen steder skrive ind hvem den nye ejer var, ligesom da man oprettede firmaet og kunne angive ejeres cvr nr.

Surfede lidt, og havnede her https://kontakt.erst.dk/formular/aendring-af-oplysninger/?articleid=1608

Selskabet har solgt nogle af sine aktier/anparter. Hvordan registrerer jeg de nye ejere
Selskabet skal indberette ejeroplysninger for ejere af 5 procent og derover til SKAT.
Selskabet skal oplyse om selskabets ejere, der i løbet af indkomståret har ejet mindst 5 procent af kapitalen eller rådet over mindst 5 procent.
Selskabet eller dets revisor kan indberette oplysninger om ejere via TastSelv Erhverv:
  1. Log på TastSelv Erhverv med NemId, medarbejder signatur eller TastSelv-kode.
  2. Klik på Selvangivelsen for selskaber, fonde m.fl. i menuen til venstre.
  3. Klik på Indberet.
  4. Klik på Hovedaktionærer.
  5. Indberet ejeroplysninger
Desværre kom jeg ikke så langt med dette, for når jeg kommer ind på indbret siden, så siger siden bare "Det er pt ikke muligt at rette selvangivelsen". Mit firma er kun 6 mdr gammelt, så måske er det derfor? 
Skal jeg vente til næste sommer med at registrere den nye ejer - da er firmaet 18 mdr og skal der selvangives første gang.
Er der  nogen derude som har prøvet dette fornylig og som kan kaste lys over hvad man skal gøre?
mvh Søren
Fra Viby J
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 14
Fra  Compelling Software Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, fik dette svar fra erhvervsstyrelsen og således skal man ikke foretage sig noget ifht at registrere ejerskab ved kapitaltilførsel før man skal indberette første indkomstår:

Hej

Man kan ikke pt. registrere ejere i selskaber hos Erhvervsstyrelsen.

Skat registrere anpartsejere efter selskabets selvangivelse, så hvis du skal have det ændret nu, må du kontakte SKAT.

Med venlig hilsen
Gudrun Jensen

ERHVERVSSTYRELSEN

Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Telefon: +45 7220 0030
www.erhvervsstyrelsen.dk

ERHVERVS- OG VÆKSTMINISTERIET
 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo meget gerne ændre din ejerbog som er krav til selskabet - men det er ikke over nettet - men noget du selv skal sørge for bare

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)