Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provision i regnskabet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg går og pusler med en tanke om at starte en webshop hvor jeg sælger ting som andre har lavet og jeg formidler/gennemfører udelukkende salget men har aldrig varen hos mig da den sendes direkte fra vedkommende det har produceret den.
For at gøre processen så nem som muligt ønsker jeg at folk kan betale med dankort i shoppen men hvordan Søren takler man det rent regnskabsmæssigt ?
En situation kunne være at jeg solgte en vare til 1.000,- og havde en aftale om 40 % provision. Derfor omsætter mit firma i denne situation kun for de 400,- hvoraf der skal regnes moms. Men egentlig har jeg jo fået 1.000,- ind på kontoen men sender de 600,- videre til producenten. Hvordan kringler man den uden at der skal sendes alt for mange fakturaer frem og tilbage hele tiden ?
Mvh. Emil

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du refererer til er kommisionssalg.

Du fakturerer køberen kr. 1.000 med kun delvis moms, og modtager en faktura fra din leverandør på kommisionssalget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Det du refererer til er kommisionssalg.

Du fakturerer køberen kr. 1.000 med kun delvis moms, og modtager en faktura fra din leverandør på kommisionssalget.

Gider du forklare den måde for mig??

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik, jeg forstår indlægget som noget der kan gå under brugtmomsordningen.

Sælges en genstand for 1000 kr. i webshoppen, og ejer skal have 600 kr. for varen, så skal der svares moms af kr. 400. Var det det du spørger til?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)