Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Succes med Iværksætteri/firma: Uddannelse eller selvlæring?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Jeg har netop startet min egen webshop som jeg har lavet med WordPress og Woocommerce, så jeg er kommet ret godt på vej som iværksætter.
-Selvfølgelig på Hobbyplan da det slet ikke er noget jeg kan leve af som det er lige nu.

Jeg vil gerne høre om jeres erfaring og have jeres råd ang. bedste betingelser for succes med firma.

Jeg tænker på om jeg skulle tage en Handelsuddannelse da jeg er 39 og stadig ikke har andet end min HF eksamen.
Her tænker jeg på økonomien og regnskabet samt forretningsmodeller og metoder osv.
Og vil dette være en fordel og have en afgørende betydning for at få success?
Er der andre uddannelser eller kurser som vil passe bedre med det jeg vil? 

Eller skal jeg bare klø på med min webshop og løbende sætte mig ind i disse ting og alt hvad der ellers skal til for at få det til at blive en success som jeg kan leve af?
Dette er hvad jeg helst vil men jeg spekulerer bare på om det er nok for at få det til at fungere og blive en success. 

Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er i selv startet - jer der har firma og har haft succes? Er i alle uddannede eller har i fundet jeres egen måde at gøre tingene på?
Har jeres uddannelse haft en afgørende betydning for jeres success? 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

En handelseksamen er selvfølgelig rar at have, men jeg mener ikke, at det er et must. Hvis du har en lille smule regnskabsteknisk snilde og en god potion sund fornuft kan du kommer langt.
Ellers udbydes der tillæguddannelser. Tog selv en HGS (ved ikke om den eksisterer mere, men det er værd at undersøge, hvis det er) det er i bund og grund en tillægseksamen til din HF. Der tog jeg de 4 fag, der er en del af HG men ikke HF. Derved blev HF'en "opgraderet" til en HG. Det tog 16 uger.
Den gav noget grundlæggende viden inden for salg/markedsføring og økonomi.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Six

Uddannelse er altid godt. Kombineret med erfaring bliver uddannelse altid bedre. Måske er du klog nok til at udføre det, du vil I livet?

Prøv at læse artiklen Succesfulde iværksætter. Den siger ikke noget om, at du skal have en uddannelse, men at bruge hvad du har til rådighed i øjeblikket. Måske er det nok. Vurder selv.

mvh

Mogens

PS. En stor del af succesfulde iværksættere i Danmark er ordblide. De kunne ikke fortsætte på en uddannelse, men de kunne regne den ud i forhold til at drive en virksomhed

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Giver de andre helt ret, uddannelse er godt. Men det er ikke et kriterie for at få succes med online salg. Hvis jeg var dig ville jeg suge alt til mig jeg kunne komme i nærheden af omkring online markedsføring. Især inden for SEO. Bare klø på, så skal det nok blive en succes :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Tilmeldt 25. Mar 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Admire Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare giv den fuld skrue, du kan altid tage ind og læse...

Jeg klarer mig fint med 10. klasse :)

Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mange tak for jeres svar! Jeg ser det nu som den bedste mulighed at jeg får lidt mere grundlæggende viden om handel, regnskab og økonomi så jeg melder mig på HGS'en. Smile Men også godt at se at det kan lade sig gøre uden.

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg du bliver glad for. Jeg var i hvert fald glad for at jeg tog den. Det hjalp mig faktisk også til at identificerer mine stærke og svage sider...plus at jeg opdagede ting, jeg var rigtig god til...det havde jeg aldrig opdaget ellers.

Om ikke andet, er tidhorisonten jo til at overskue.

God fornøjelse med den

Natasha

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)